مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,907
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,066
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش شناختی– رفتاری بر اضطراب امتحان دانش آموزان دختر متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 307 | صفحه پایان 313

چکیده

 پژوهش حاضر, با هدف بررسی اثر بخشی آموزش راهبردهای شناختی- رفتاری بر کاهش اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر دوره متوسطه انجام شده است. مطالعه حاضر, یک طرح شبه آزمایشی است. تعداد 70 نفر دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای در دو گروه آزمایش و کنترل (در هر گروه 35 نفر) قرار گرفتند. ابزار گردآوری اطلاعات در این مطالعه مقیاس اضطراب امتحان اهواز بود. پرسشنامه در دو مرحله پیش, و یک هفته پس از مداخله توسط دو گروه مورد استفاده قرار گرفت. نتایج نشان داد, میانگین اضطراب امتحان در گروه آزمایش نسبت به گروه گواه به طور معناداری کاهش یافته است, (p<0.05). آموزش راهبردهای شناختی – رفتاری می تواند بر کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان موثر باشد. با توجه به نتایج این تحقیق, استفاده از آموزش راهبردهای شناختی-رفتاری به منظور کاهش اضطراب دانش آموزان و افزایش عملکرد آن ها در امتحان پیشنهاد می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جراره، جمشید، و محمدی کرکانی، آذر. (1392). اثربخشی آموزش شناختی– رفتاری بر اضطراب امتحان دانش آموزان دختر متوسطه. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 7(4)، 307-313. SID. https://sid.ir/paper/155602/fa

    Vancouver: کپی

    جراره جمشید، محمدی کرکانی آذر. اثربخشی آموزش شناختی– رفتاری بر اضطراب امتحان دانش آموزان دختر متوسطه. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1392؛7(4):307-313. Available from: https://sid.ir/paper/155602/fa

    IEEE: کپی

    جمشید جراره، و آذر محمدی کرکانی، “اثربخشی آموزش شناختی– رفتاری بر اضطراب امتحان دانش آموزان دختر متوسطه،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 7، no. 4، pp. 307–313، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155602/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button