مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,089
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

770
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان در صنعت مبلمان چوبی با استفاده از فرایند تحلیل شبکه ای و دیمتیل فازی در استان های البرز و گیلان

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 54

چکیده

 سابقه و هدف: در دنیای پررقابت کنونی, یکی از مهمترین استراتژی های بازاریابی برای شرکت های تولیدی, رویکرد مشتری مداری می باشد, به نحوی که سبب ایجاد ارزش برای آن ها شده و منجر به شکل گیری مشتریان وفادار گردد. مساله وفاداری مشتریان یک مساله تصمیم گیری چند معیاره است که تحت تاثیر عوامل گوناگونی می باشد.مواد و روش ها: در این پژوهش, شاخص های اساسی و اثربخش وفاداری مشتریان, در صنعت مبلمان چوبی با بررسی ادبیات مربوطه و نظرات متخصصین شناسایی و سپس با استفاده از یک روش ترکیبی فرایند تحلیل شبکه ای و دیمتیل فازی, الگویی نظام مند برای رتبه بندی در استان های البرز و گیلان, ارائه شد. در این تحقیق از دو پرسشنامه مربوط به فرایند تحلیل شبکه ای و دیمتیل فازی استفاده شده است. پرسشنامه تحلیل شبکه استفاده شده در این تحقیق, مشتمل بر 5 جدول مقایسه زوجی بوده و پرسشنامه دیمتل مشتمل بر 4 جدول مقایسه زوجی است که بیانگر تاثیر فاکتورهای اصلی موثر بر وفاداری مشتریان بر روی یکدیگر است.یافته ها: نتایج نشان می دهد که در بین شاخص های اصلی مساله رضایت مشتری (0.025), کیفیت درک شده از عناصر تعاملی خدمت (0.020), و تصویر درک شده از شرکت مورد نظر (0.016) از دیدگاه مصاحبه شوندگان به ترتیب دارای اهمیت بیشتری می باشند. در مورد زیرشاخص های رضایت مشتری, مهمترین زیرشاخص از دیدگاه افراد, قیمت محصول (0.025) ذکر شده است. پس از این زیرشاخص تنوع محصولات در رده دوم قرار دارد (0.006). رده سوم برای زیرشاخص رضایت مشتری که متعلق به کیفیت محصولات است (0.003). خوشنامی شرکت مورد نظر (0.038), اعتبار و خوشنامی نام تجاری (0.027), و تبلیغات و اقدامات ترویجی و تشویقی (0.019) به ترتیب مهم ترین زیرشاخص های تصویر درک شده از شرکت مورد نظر هستند. مهم ترین زیرشاخص در بین زیرشاخص های کیفیت درک شده از عناصر تعاملی خدمت از نظر افراد پاسخ دهنده در دسترس بودن محصول (0.027) و تعویض محصول نامرغوب (0.018) بوده است. پیگیری شکایات مشتریان (0.010) و برخورد مناسب فروشندگان مورد نظر (0.005) در رده های بعدی اهمیت قرار دارند.نتیجه گیری: نتایج حاصل از این تحقیق, می تواند به شرکت های تولید کننده این محصولات کمک نماید تا به منظور افزایش وفاداری مشتریان, عوامل تاثیرگزار با درجه اهمیت بیشتر از قبیل رضایت مصرف کننده را بیشتر مورد توجه قرار دهند, بدین معنی که کیفیت رابطه با مصرف کننده بهبود بخشند و راهبردهای مناسبی را اتخاذ نمایند. از این رو, پیشنهاد می شود تا سازمان ها و شرکت های حاضر در زنجیره تامین این صنعت, برای حفظ و پایدار خود در محیط رقابتی, به نتایج این پژوهش, توجه ویژه داشته باشند. همچنین پژوهشگران در مطالعات آینده نیز می توانند عوامل موثر بر وفادارسازی مشتریان در سایر ارکان زنجیره تامین, از جمله توزیع کنندگان, فروشندگان, مصرف کنندگان نهایی و مانند آن را بررسی کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهری چروده، میثم، تاج دینی، آژنگ، و پورموسی، شادمان. (1394). شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان در صنعت مبلمان چوبی با استفاده از فرایند تحلیل شبکه ای و دیمتیل فازی در استان های البرز و گیلان. پژوهش های علوم و فناوری چوب و جنگل، 22(4)، 29-54. SID. https://sid.ir/paper/156921/fa

    Vancouver: کپی

    مهری چروده میثم، تاج دینی آژنگ، پورموسی شادمان. شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان در صنعت مبلمان چوبی با استفاده از فرایند تحلیل شبکه ای و دیمتیل فازی در استان های البرز و گیلان. پژوهش های علوم و فناوری چوب و جنگل[Internet]. 1394؛22(4):29-54. Available from: https://sid.ir/paper/156921/fa

    IEEE: کپی

    میثم مهری چروده، آژنگ تاج دینی، و شادمان پورموسی، “شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان در صنعت مبلمان چوبی با استفاده از فرایند تحلیل شبکه ای و دیمتیل فازی در استان های البرز و گیلان،” پژوهش های علوم و فناوری چوب و جنگل، vol. 22، no. 4، pp. 29–54، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/156921/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا