مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,754
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

953
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی بومی توسعه بازارگرایی محصولات ارگانیک در ایران

صفحات

 صفحه شروع 231 | صفحه پایان 257

چکیده

 امروزه بیش تر دانشمندان مدیریت به این نتیجه رسیده اند که خیلی از اصول قدیمی بازاریابی دیگر نمی توانند برای آینده بکار روند. لذا, مدیران برخی از شرکت ها با رعایت قوانین زیست محیطی و لحاظ نمودن استاندارهای محیطی در استراتژی های شرکت, سعی دارند تا عملکردشان را بهبود بخشند. به همین منظور, با توجه به نقش مهم کشاورزی در تامین مواد غذایی, ضرورت دارد کشاورزی ارگانیک به عنوان یکی از مهم ترین سیستم های کشاورزی جایگزین, برای تولید مواد غذایی سالم و بدون هر گونه مواد شیمیایی مورد توجه قرار گیرد. هدف اصلی این مقاله بررسی مولفه های بازارگرایی محصولات ارگانیک جهت توسعه مدل بازارگرایی محصولات ارگانیک با توجه به شرایط بومی کشور ایران است. روش پژوهش از نوع آمیخته و در واقع ترکیبی از روش کیفی و کمی است. این مقاله, ابتدا به بررسی دیدگاه ها, مدل های گوناگون بازارگرایی, عوامل بازارگرایی و تاثیر بازارگرایی بر عملکرد کسب و کار می پردازد, سپس روابط علی میان عوامل درونی و بیرونی موثر بر بازارگرایی با دو رویکرد فرهنگی و رفتاری و عملکرد کسب و کار را بررسی می کند و با استفاده از مصاحبه اکتشافی در میان مدیران شرکت های تولید کننده محصولات ارگانیک و مدل سازی معادلات ساختاری, مدلی مفهومی و تصمیم ساز را برای تبیین پیوندهای علی موثر بر عملکرد کسب و کار پیشنهاد و مورد آزمون قرار می دهد. نتایج ضریب همبستگی به همراه امتیاز آماره t گویای ارتباط معنادار بین امتیازهای عوامل برون و درون سازمانی و بازارگرایی است. هم چنین, نتایج نشان دادند که بازارگرایی تاثیر مثبت و معناداری بر عملکرد بنگاه های تولیدکننده محصولات ارگانیک دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    داداشی، محمدعلی، محمدیان، محمود، دهدشتی شاهرخ، زهره، و خاشعی، وحید. (1396). الگوی بومی توسعه بازارگرایی محصولات ارگانیک در ایران. تحقیقات اقتصاد کشاورزی، 9(4 (پیاپی 36) )، 231-257. SID. https://sid.ir/paper/158720/fa

    Vancouver: کپی

    داداشی محمدعلی، محمدیان محمود، دهدشتی شاهرخ زهره، خاشعی وحید. الگوی بومی توسعه بازارگرایی محصولات ارگانیک در ایران. تحقیقات اقتصاد کشاورزی[Internet]. 1396؛9(4 (پیاپی 36) ):231-257. Available from: https://sid.ir/paper/158720/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی داداشی، محمود محمدیان، زهره دهدشتی شاهرخ، و وحید خاشعی، “الگوی بومی توسعه بازارگرایی محصولات ارگانیک در ایران،” تحقیقات اقتصاد کشاورزی، vol. 9، no. 4 (پیاپی 36) ، pp. 231–257، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/158720/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button