مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

814
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

692
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی حاشیه بازار ماهیان خاویاری پرورشی در ایران

صفحات

 صفحه شروع 199 | صفحه پایان 207

چکیده

 ماهیان خاویاری یکی از باارزش ترین گونه های آبزیان به شمار می روند که قدمتی بسیار طولانی دارند و به علت این سابقه فسیل زنده نام گرفته اند. پرورش گوشتی ماهیان خاویاری, به منزله پایه اساسی تکثیر و پرورش, با هدف تخصیص درآمد ارزی است. جامعه آماری در این تحقیق شامل 20 پرورش دهنده, 20 عمده فروش و 20 خرده فروش است, به منظور جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از مزارع پرورشی استان های گیلان, مازندران, تهران, قم, اراک, خوزستان, یزد و شیراز پرسش نامه هایی توزیع شد. در این پژوهش از الگوی اضافه بها (مارک ـ آپ) استفاده شد. نتایج آنالیز آماری نشان داد که بین عواملی نظیر استهلاک سرمایه و کیفیت غذا و بهای تمام شده آن ها, به منزله عوامل اصلی تاثیرگذار در قیمت تمام شده و میزان سودآوری پرورش گوشتی تاس ماهیان, ارتباط برقرار است. سهم تولیدکنندگان از قیمت نهایی محصول بسیار کم و در حدود 42.5 درصد برآورد شد. نتایج نشان داد که حاشیه ها در این بازار نسبت به قیمت تولیدکننده رقم بالایی بود (P<0.05) و حاشیه خرده فروشی بیشتر از حاشیه عمده فروشی است (P<0.05). سهم تولیدکننده از قیمت نهایی پایین است, همچنین, وجود واسطه های زیاد و شفاف نبودن مسیر بازاررسانی از عوامل مهم در افزایش حاشیه بازاریابی ماهیان خاویاری پرورشی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جامع بزرگی، محبوبه، صالحی، حسن، حسینی، سیدولی، فیض بخش، رضا، و رمضانی، سهیلا. (1394). بررسی حاشیه بازار ماهیان خاویاری پرورشی در ایران. شیلات (منابع طبیعی ایران)، 68(2)، 199-207. SID. https://sid.ir/paper/162062/fa

    Vancouver: کپی

    جامع بزرگی محبوبه، صالحی حسن، حسینی سیدولی، فیض بخش رضا، رمضانی سهیلا. بررسی حاشیه بازار ماهیان خاویاری پرورشی در ایران. شیلات (منابع طبیعی ایران)[Internet]. 1394؛68(2):199-207. Available from: https://sid.ir/paper/162062/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه جامع بزرگی، حسن صالحی، سیدولی حسینی، رضا فیض بخش، و سهیلا رمضانی، “بررسی حاشیه بازار ماهیان خاویاری پرورشی در ایران،” شیلات (منابع طبیعی ایران)، vol. 68، no. 2، pp. 199–207، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/162062/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button