مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

842
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

623
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر مقاومت لغزشی فیوز بر ظرفیت نهایی میانقاب مهندسی دارای فیوز لغزان با استفاده از تحلیل اجزاء محدود

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 21

چکیده

 میانقابها از المان های موثر بر رفتار سازه هستند که بر اساس آیین نامه ها یا باید ضمن تامین مقاومت کافی عرضی به صورت موثر از قاب جدا شوند یا اثر سازه ای آنها در تحلیل و طراحی در نظر گرفته شود. بر خلاف این موضوع در بیش تر حالات از اثر میانقاب در سازه صرفنظر می شود که دلیل اصلی آن نبود خواص مهندسی و به خصوص شکل پذیری است. در سال های اخیر میانقابی پیشنهاد شده است که در ارتفاع میانی خود دارای فیوز لغزان اصطکاکی با مقاومت لغزشی قابل تنظیم است. مطالعه آزمایشگاهی این نوع میانقاب روی تعداد محدودی نمونه, حکایت از رفتار شکل پذیر این نوع میانقاب دارد؛ ضمن اینکه مقاومت نهایی آن را نیز می توان با تنظیم فیوز, به مقدار دلخواه درآورد. با توجه به کم بودن اطلاعات بدست آمده از آزمایش برای بررسی رفتار این میانقاب, در این تحقیق تلاش شده رفتار اینگونه میانقاب ها با استفاده از روش تحلیل اجزاء محدود, بررسی و ارتباط میان مقاومت لغزشی فیوز با مقاومت نهایی چنین میانقابی مورد بررسی قرار گیرد. در این راستا از نرم افزار آباکس که توانایی خوبی در طراحی رفتار غیر خطی و مسائل تماسی دارد استفاده شده است. بدین جهت, ابتدا درستی نتایج تحلیل, با داده های آزمایشگاهی بررسی شد و پس از اطمینان از درستی طراحی و نتایج تحلیلی, اثر مقاومت های متفاوت فیوز بر مقاومت میانقاب مطالعه شد. در پایان, نتایج تحلیل های انجام شده نشان می دهد که افزایش مقاومت لغزشی فیوز باعث افزایش مقاومت قاب مرکب دارای فیوز شده ولی از حدی خاص به بعد مقاومت نهایی قاب میانپر ثابت باقی خواهد ماند؛ همچنین استفاده از این نوع میانقاب در قاب مرکب باعث می شود که قاب و میانقاب بصورت بهینه از ظرفیت خود استفاده نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، مجید، و رضاریاضی، کامیار. (1391). اثر مقاومت لغزشی فیوز بر ظرفیت نهایی میانقاب مهندسی دارای فیوز لغزان با استفاده از تحلیل اجزاء محدود. مهندسی عمران امیرکبیر (امیرکبیر)، 44(2)، 11-21. SID. https://sid.ir/paper/165631/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی مجید، رضاریاضی کامیار. اثر مقاومت لغزشی فیوز بر ظرفیت نهایی میانقاب مهندسی دارای فیوز لغزان با استفاده از تحلیل اجزاء محدود. مهندسی عمران امیرکبیر (امیرکبیر)[Internet]. 1391؛44(2):11-21. Available from: https://sid.ir/paper/165631/fa

    IEEE: کپی

    مجید محمدی، و کامیار رضاریاضی، “اثر مقاومت لغزشی فیوز بر ظرفیت نهایی میانقاب مهندسی دارای فیوز لغزان با استفاده از تحلیل اجزاء محدود،” مهندسی عمران امیرکبیر (امیرکبیر)، vol. 44، no. 2، pp. 11–21، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/165631/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button