مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

367
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

562
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی مکانیزم گسیختگی دیوار های حائل مهار صفحه ای حاوی خرده لاستیک های بازیافتی با بکارگیری تکنیک PIV

صفحات

 صفحه شروع 937 | صفحه پایان 948

کلیدواژه

سرعت سنجی تصویری ذرات (PI)Q2

چکیده

 لاستیک خودروها مصالحی مصنوعی با ماندگاری بسیار بالایی هستند که تقریبا می توان آنها را در زمره مواد تجزیه ناپذیر به حساب آورد. انهدام سنتی حلقه لاستیک ها نظیر سوزاندن و دفن گسترده آنها سبب آلودگی های زیست محیطی جبران ناپذیری نظیر آزاد شدن فلزات سنگین آرسنیک, کروم, سرب, منگنز و نیکل و آلودگی آبهای زیرزمینی می شود. امروزه از لاستیک های بازیافتی به عنوان مصالح جایگزین سبک در فعالیت های عمرانی همچون ساخت خاکریز دیوارهای حائل و بسترسازی جاده ها استفاده می شود. در این پژوهش, قابلیت پایداری و مکانیزم گسیختگی دیوار حائل تثبیت یافته با مسلح کننده های مکانیکی مهارهای صفحه ای تحت بارگذاری استاتیکی بررسی گردیده و تاثیر شکل مربعی و دایرهای صفحات, چیدمان مسلح کننده ها و تاثیر افزودن خرده لاستیک ها تحت دو درصد وزنی 10و 20درصد مورد ارزیابی قرار گرفته است. برای مشاهده سطح لغزش بحرانی از تکنیک سرعت سنجی تصویری ذرات (PIV) استفاده شده است. بر این اساس, صفحات دایرهای در هر دو مقوله قابلیت باربری پاشنه بارگذاری و جابجایی دیواره دارای عملکرد بهتری از صفحات مربعی بوده است. بیشترین افزایش قابلیت باربری در مخلوط ماسه-%10وزنی خرده لاستیک بدست آمده است. افزایش درصد وزنی خرده لاستیک ها به %20سبب کاهش قابل توجه قابلیت باربری نسبت به خاکریز حاوی %10وزنی شده است. با این حال تغییرمکان های افقی دیواره در این مخلوط به میزان قابل توجهی کاهش یافته که این به سبب کاهش فشار جانبی وارده به مجموعه دیواره بوده است. با افزایش درصد وزنی خرده لاستیک ها از شکل گیری گوه گسیختگی و به نوعی گسترش سطح لغزش دیواره کاسته شده بطوریکه گوه گسیختگی در مخلوط ماسه-%20وزنی خرده لاستیک تشکیل نشده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جلالی مقدم، متین، زاد، امیرعلی، و مهران نیا، نیما. (1397). ارزیابی مکانیزم گسیختگی دیوار های حائل مهار صفحه ای حاوی خرده لاستیک های بازیافتی با بکارگیری تکنیک PIV. مهندسی عمران امیرکبیر (امیرکبیر)، 50(5 )، 937-948. SID. https://sid.ir/paper/165693/fa

    Vancouver: کپی

    جلالی مقدم متین، زاد امیرعلی، مهران نیا نیما. ارزیابی مکانیزم گسیختگی دیوار های حائل مهار صفحه ای حاوی خرده لاستیک های بازیافتی با بکارگیری تکنیک PIV. مهندسی عمران امیرکبیر (امیرکبیر)[Internet]. 1397؛50(5 ):937-948. Available from: https://sid.ir/paper/165693/fa

    IEEE: کپی

    متین جلالی مقدم، امیرعلی زاد، و نیما مهران نیا، “ارزیابی مکانیزم گسیختگی دیوار های حائل مهار صفحه ای حاوی خرده لاستیک های بازیافتی با بکارگیری تکنیک PIV،” مهندسی عمران امیرکبیر (امیرکبیر)، vol. 50، no. 5 ، pp. 937–948، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/165693/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button