مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

6
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و اولویت بندی وظایف و تکالیف اعضای هیئت علمی مؤثر بر قصد کارآفرینانه دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 185 | صفحه پایان 211

چکیده

 پایه­گذاری توسعه پایدار در پی بالندگی سرمایه انسانی, ترغیب دانشجویان به کارآفرینی را به امری ضروری تبدیل کرده است. شناسایی وظایف و تکالیف اعضای هیئت علمی در حوزه کارآفرینی گامی مهم برای ارتقای انگیزه کارآفرینی دانشجویان به شمار می آید. در این پژوهش با انجام مصاحبه نیمه ساختاریافته با 15 نفر از اعضای هیئت علمی که با روش نمونه­گیری گلوله­برفی و هدفمند انتخاب شدند, وظایف و تکالیف اعضای هیئت علمی در قصد کارآفرینانه دانشجویان به­طور کامل شناسایی شده است. پس از دسته­بندی و کدگذاری شواهد استخراج شده, پنج وظیفه شامل «فرهنگی, تربیتی و اجتماعی» با چهار تکلیف, «آموزشی» با چهار تکلیف, «پژوهشی» با پنج تکلیف, «اجرایی» با پنج تکلیف و «توسعه فردی» با سه تکلیف برای یک عضو هیئت علمی تعیین شد. برای تأیید یافته­ها یک پرسش نامه با 21 گویه دارای ضریب آلفای کرونباخ 817/0 تنظیم و توسط 265 نفر از اعضای هیئت علمی, که با روش تصادفی و جدول مورگان انتخاب شدند, تکمیل گردید. با توجه به امتیازات داده شده و بهره­گیری از آزمون فریدمن, وظایف و تکالیف شناسایی شده بر اساس اهمیت رتبه­بندی شدند. طبق نتیجه به دست آمده وظیفه­ «توسعه فردی» رتبه اول و وظیفه­ «فرهنگی, تربیتی و اجتماعی» رتبه پنجم را به خود اختصاص دادند. با آزمون تحلیل عاملی تأییدی به کمک نرم­افزار LISREL8.8, روایی الگوی استخراج شده تأیید شد. نتایج پژوهش نشان داد الگو از برازش مطلوبی برخوردار است و رابطه معناداری میان متغیرهای مکنون و اندازه­گیری شده وجود دارد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button