مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,797
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,914
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل خستگی و بهینه سازی میل لنگ موتور هشت سیلندر خورجینی دیزل

صفحات

 صفحه شروع 619 | صفحه پایان 630

چکیده

میل لنگ یکی از قسمت های موتور احتراق داخلی است که در طول عمر کاری خود تحت بار خمشی و پیچشی متناوب قرار می گیرد. شکست در میل لنگ باعث ایجاد خسارت جدی به موتور می شود, از این رو در زمان طراحی مهم است که استحکام خستگی آن بررسی شود. برای طراحی میل لنگ چالش های بسیاری از جمله بار مفید خودرو, وزن بهینه, بازده بیشتر و عمر دوام بیشتر مدنظر است. در این مقاله میل لنگ موتور دیزل هشت سیلندر خورجینی چهار زمانه به صورت دینامیکی شبیه سازی می شود و توزیع و تغییرات تنش در نقاط مختلف میل لنگ و به ویژه در نقاط بحرانی آن, با روش اجزاء محدود تحلیل می گردد. از نتایج به دست آمده از تحلیل برای بهینه سازی میل لنگ استفاده می شود. همچنین آسیب انباشته ی خستگی ناشی از تغییر در بارگذاری وارد بر میل لنگ در دورهای مختلف کارکرد آن بررسی می گردد. هدف این مقاله طراحی میل لنگی با ابعاد مناسب و بهینه است به گونه ای که عمر دوام آن بیشتر و بدون هیچ شکستی حفظ شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدالهی فر، علی، خشوعی، محمدامین، و هاشمی، سیدمسعود. (1395). تحلیل خستگی و بهینه سازی میل لنگ موتور هشت سیلندر خورجینی دیزل. شبیه سازی و تحلیل تکنولوژی های نوین در مهندسی مکانیک (مهندسی مکانیک جامدات)، 9(4 )، 619-630. SID. https://sid.ir/paper/171428/fa

    Vancouver: کپی

    عبدالهی فر علی، خشوعی محمدامین، هاشمی سیدمسعود. تحلیل خستگی و بهینه سازی میل لنگ موتور هشت سیلندر خورجینی دیزل. شبیه سازی و تحلیل تکنولوژی های نوین در مهندسی مکانیک (مهندسی مکانیک جامدات)[Internet]. 1395؛9(4 ):619-630. Available from: https://sid.ir/paper/171428/fa

    IEEE: کپی

    علی عبدالهی فر، محمدامین خشوعی، و سیدمسعود هاشمی، “تحلیل خستگی و بهینه سازی میل لنگ موتور هشت سیلندر خورجینی دیزل،” شبیه سازی و تحلیل تکنولوژی های نوین در مهندسی مکانیک (مهندسی مکانیک جامدات)، vol. 9، no. 4 ، pp. 619–630، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/171428/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button