مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

616
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

665
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل شکست یک میل لنگ قطار تحت بارهای خستگی خمشی

صفحات

 صفحه شروع 281 | صفحه پایان 286

چکیده

 خرابی قطعات ممکن است تحت تاثیر یکی از چهار عامل طراحی, مواد, فرآیند تولید و استفاده نادرست یا ترکیبی از هر یک از این عوامل رخ دهد. لذا هدف از بررسی علت شکست قطعات, مشخص نمودن هریک از عوامل فوق و جلوگیری از تکرار آنهاست. میل لنگ قسمت مهمی از یک موتور احتراق داخلی است که تعداد زیادی از نیروهای خمشی و پیچشی تکرار شونده را در عمر کاری خود تحمل می نماید. خستگی از عوامل مهم خرابی دراکثر میل لنگ ها می باشد. در این تحقیق با انجام آزمایشهایی همچون بررسی های ماکروسکوپی, آنالیز شیمیایی, اندازه گیری زبری سطح ژورنال ها و شعاع گلویی آنها, خواص مکانیکی, متالوگرافی و بررسی سطح شکست با میکروسکوپ الکترونی روبشی, علت شکست یک میل لنگ قطار مورد مطالعه واقع شد. در این مطالعات مشخص شد که شکست در اثر خستگی رخ داده است؛ که علت احتمالی آن کاهش مقاومت به خستگی بواسطه زبری بالای سطح ژورنال, وجود مقادیر زیاد و حجیم ناخالصی های سولفیدی و نیتریدی و کربن سوزی جزئی ناشی از ماشینکاری می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غیاثی، حسن، و سلطانلو، مصطفی. (1397). تحلیل شکست یک میل لنگ قطار تحت بارهای خستگی خمشی. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز، 48(1 (پیاپی 82) )، 281-286. SID. https://sid.ir/paper/269811/fa

    Vancouver: کپی

    غیاثی حسن، سلطانلو مصطفی. تحلیل شکست یک میل لنگ قطار تحت بارهای خستگی خمشی. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز[Internet]. 1397؛48(1 (پیاپی 82) ):281-286. Available from: https://sid.ir/paper/269811/fa

    IEEE: کپی

    حسن غیاثی، و مصطفی سلطانلو، “تحلیل شکست یک میل لنگ قطار تحت بارهای خستگی خمشی،” مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز، vol. 48، no. 1 (پیاپی 82) ، pp. 281–286، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269811/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button