مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

855
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

584
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شبیه سازی و بررسی آزمایشگاهی پنل های مدرن چند لایه فلزی- رشته ای و بکارگیری آن در بدنه خودرو به منظور کاهش وزن خودرو

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 57

چکیده

 بدنه خودرو نقش عمده ای در پیشگیری از انتقال انرژی برخورد در تصادفات شدید به سرنشین خودرو ایفا می کند. در صورتیکه بتوان انرژی برخورد را در سپر و بدنه خودرو ذخیره نموده یا در محیط آزاد نمود, میزان خسارات وارده به سرنشینان آن به حداقل می رسد.استفاده از پنل های جدید چند لایه فلزی- رشته ای (FML) در بدنه خودرو با توجه به خصوصیاتی همچون میزان جذب انرژی بسیار بالا, استحکام و مقاومت به فرورفتگی بالا و وزن بسیار سبک موجب کاهش محسوس صدمات تصادف به سرنشین خودرو می شود. یکی از برنامه های اصلی و کلیدی صنایع خودروسازی جهت کاهش آلایندگی و میزان مصرف سوخت خودروها استفاده از مواد سبک وزن در بدنه خودروها می باشد که جدیدا با جایگزین کردن پنل های چند لایه سبک وزن با پنل های تک لایه فلزی در بدنه خودرو این امر صورت می پذیرد. این پنل ها معمولا از دو لایه فلزی نازک در دو طرف پنل و هسته کامپوزیتی در مرکز پنل تشکیل شده اند. اولین نکته ای که در پنل ها مورد توجه قرار می گیرد, توانایی مقاومت در برابر فرورفتگی است که به Dent Resistance مشهور است. کاهش وزن در پنل ها نباید باعث تخریب مقاومت در برابر فرورفتگی پنل گردد. هدف از این مقاله بررسی پنل های چند لایه فلزی- رشته ای, تحلیل مقاومت به فرورفتگی و میزان جذب انرژی آنها به منظور بکارگیری در بدنه خودرو می باشد که با داشتن استحکام و مقاومت به فرورفتگی بالا و وزن بسیار سبک موجب کاهش محسوس صدمات تصادف به سرنشین خودرو شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رحمتی، صادق، و خلیلی، حمیدرضا. (1390). شبیه سازی و بررسی آزمایشگاهی پنل های مدرن چند لایه فلزی- رشته ای و بکارگیری آن در بدنه خودرو به منظور کاهش وزن خودرو. مهندسی مکانیک مجلسی، 4(3 (پیاپی 15))، 47-57. SID. https://sid.ir/paper/172359/fa

    Vancouver: کپی

    رحمتی صادق، خلیلی حمیدرضا. شبیه سازی و بررسی آزمایشگاهی پنل های مدرن چند لایه فلزی- رشته ای و بکارگیری آن در بدنه خودرو به منظور کاهش وزن خودرو. مهندسی مکانیک مجلسی[Internet]. 1390؛4(3 (پیاپی 15)):47-57. Available from: https://sid.ir/paper/172359/fa

    IEEE: کپی

    صادق رحمتی، و حمیدرضا خلیلی، “شبیه سازی و بررسی آزمایشگاهی پنل های مدرن چند لایه فلزی- رشته ای و بکارگیری آن در بدنه خودرو به منظور کاهش وزن خودرو،” مهندسی مکانیک مجلسی، vol. 4، no. 3 (پیاپی 15)، pp. 47–57، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/172359/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button