Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

911
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

616
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی پانل جانبی بدنه منفصل خودرو کلاس B و شبیه سازی اجزای محدود برخورد از جانب

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 64

چکیده

 تابع هدف در تصادف خودرو, مساله تغییر شکل سازه خودرو به شکلی کاملا منظم و کنترل شده بدون آسیب رسیدن به فضای سرنشین می باشد. به این منظور سازه خارجی محفظه سرنشین, بایستی جهت جذب انرژی تصادف و کاهش نیروی منتقل شده به سرنشینان, دچار لهیدگی گردد. در این مقاله در فرایند طراحی ابتدا طرح بدنه منفصل خودرو در نرم افزار CATIA مدل سازی شده, سپس توسط نرم افزار پیش پردازش Hyper mesh المان بندی شده است و در نهایت در نرم افزار Pam Crash, پس از تعریف جنس های مناسب, اتصالات استاندارد تماس بین قطعات, بارگذاری به صورت سرعت اولیه برای مانع تغییر شکل پذیر برخورد کننده به پانل جانبی خودرو تعریف شده است. بدنه منفصل مورد بررسی بر اساس پوسته خارجی محصول کلاس B پلتفرم ملی در پژوهشکده مهندسی خودرو طراحی شده است و تحلیل های این مقاله بخشی از فرایند توسعه محصول جدید در پروژه پلتفرم ملی می باشد. خروجی های مورد نیاز از قبیل جابجایی, سرعت, شتاب, انرژی و نیروی مقطعی از آن استخراج شده است. سپس نتایج حاصل از تحلیل ها با اهداف پیش بینی شده مقایسه شده اند. همچنین تغییر ضخامت و جنس پانل جانبی مورد بررسی قرار گرفته شده است. بر طبق داده های بدست آمده و با مقایسه این نتایج و ضخامت مناسب برای قطعه پانل جانبی استخراج شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شجاعی فرد، محمدحسن، خلخالی، ابوالفضل، و کلانتری، روزبه. (1394). طراحی پانل جانبی بدنه منفصل خودرو کلاس B و شبیه سازی اجزای محدود برخورد از جانب. مکانیک سازه ها و شاره ها، 5(3)، 51-64. SID. https://sid.ir/paper/212767/fa

    Vancouver: کپی

    شجاعی فرد محمدحسن، خلخالی ابوالفضل، کلانتری روزبه. طراحی پانل جانبی بدنه منفصل خودرو کلاس B و شبیه سازی اجزای محدود برخورد از جانب. مکانیک سازه ها و شاره ها[Internet]. 1394؛5(3):51-64. Available from: https://sid.ir/paper/212767/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسن شجاعی فرد، ابوالفضل خلخالی، و روزبه کلانتری، “طراحی پانل جانبی بدنه منفصل خودرو کلاس B و شبیه سازی اجزای محدود برخورد از جانب،” مکانیک سازه ها و شاره ها، vol. 5، no. 3، pp. 51–64، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/212767/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا