مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,562
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

639
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و محاسبه شبکه هیدرولیکی پره های خنک شونده توربین موتور جت با استفاده از تئوری گراف

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 73

چکیده

 هدف از این تحقیق, ارائه متدی جهت طراحی و محاسبات ترموهیدرولیکی پره های استاتور توربین خنک شونده موتورهای توربین گازی به منظور بررسی اثربخشی طرح خنک کاری می باشد. یکی از روش های تحلیل سیستم خنک کاری پره ها بر اساس استفاده از دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) می باشد. روش دیگری که در این تحقیق ارائه می شود استفاده از روش شبکه بندی هیدرولیکی به منظور دستیابی به میزان توزیع دبی هوای خنک کاری در پره خنک شونده می باشد. مزیت این روش کاهش شدید زمان محاسبات و کاربرد آن در اشکال پیچیده هندسی است. با تعیین توزیع دبی هوای خنک کاری در کانال های درونی می توان ضریب انتقال حرارت را در سطوح داخلی پره محاسبه نمود. روش حل شبکه هیدرولیکی بر اساس تئوری گراف استوار می باشد. بدین ترتیب که در ابتدا شبکه هیدرولیکی متناسب با پره خنک شونده ایجاد شده, سپس این شبکه با یک شبکه الکتریکی شبیه سازی می شود. سپس با استفاده از قوانین کیرشهف جریان داخل شبکه هیدرولیکی یا همان دبی ها در کانال های خنک شونده با استفاده از کد کامپیوتری تهیه شده محاسبه می شوند. در خاتمه جهت راستی آزمایی روش ارائه شده از یک پره که توزیع دبی هوای خنک کاری در کانال های ورودی و سوراخ های خروجی آن معلومند استفاده و نتایج با هم مقایسه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسدالهی قهیه، عبداله، و ایمانی فر، علیرضا. (1390). طراحی و محاسبه شبکه هیدرولیکی پره های خنک شونده توربین موتور جت با استفاده از تئوری گراف. مهندسی هوانوردی، 13(1)، 63-73. SID. https://sid.ir/paper/173109/fa

    Vancouver: کپی

    اسدالهی قهیه عبداله، ایمانی فر علیرضا. طراحی و محاسبه شبکه هیدرولیکی پره های خنک شونده توربین موتور جت با استفاده از تئوری گراف. مهندسی هوانوردی[Internet]. 1390؛13(1):63-73. Available from: https://sid.ir/paper/173109/fa

    IEEE: کپی

    عبداله اسدالهی قهیه، و علیرضا ایمانی فر، “طراحی و محاسبه شبکه هیدرولیکی پره های خنک شونده توربین موتور جت با استفاده از تئوری گراف،” مهندسی هوانوردی، vol. 13، no. 1، pp. 63–73، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/173109/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button