مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

846
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

601
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کنترل میله پاد غلت فعال خودروهای برون جاده ای به منظور بهبود پایداری غلتشی

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 92

چکیده

 در این مقاله به منظور کاهش زاویه غلت و افزایش آستانه واژگونی خودرو به هنگام وارد شدن شتاب جانبی بالا, یک سیستم کنترلی طراحی شده است. بدین منظور دو عملگر الکتریکی چرخشی مشابه بر روی میله های پاد غلت سیستم تعلیق جلو و پشت خودرو قرار داده شده است. این سیستم با وارد کردن یک کوپل مخالف که بر شاسی خودرو وارد می کند, به صورت متغیر با زمان, شتاب جانبی را تا حد امکان کاهش داده و پایداری جانبی و آستانه واژگونی در مانورهای نسبتا خطرناک را بهبود می بخشد. برای مشاهده نتایج و تاثیر وجود این سیستم فعال بر پایداری خودرو, ابتدا با استفاده از یک مدل هشت درجه آزادی غیر خطی از دینامیک جانبی خودرو و با در نظر گرفتن زاویه فرمان به عنوان ورودی مدل, پارامترهای سینماتیکی مربوطه و در نتیجه شاخص واژگونی که به صورت میزان جابجایی بار جانبی تعریف شده, پیش بینی شده است. برای طراحی کنترلر از روش تئوری کنترل بهینه مرتبه دو به همراه مدل سه درجه آزادی خودرو استفاده می شود. سپس با مدل سازی جامع خودرو, تاثیر کنترلر بر متغیرهای حالت و دینامیک جانبی خودرو در طی مسیر آزمون استاندارد قلاب ماهی بررسی شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرزبان راد، جواد، طالبی توتی، روح اله، و حدادی، مهدی. (1393). کنترل میله پاد غلت فعال خودروهای برون جاده ای به منظور بهبود پایداری غلتشی. مهندسی مکانیک مدرس، 14(10)، 85-92. SID. https://sid.ir/paper/177828/fa

    Vancouver: کپی

    مرزبان راد جواد، طالبی توتی روح اله، حدادی مهدی. کنترل میله پاد غلت فعال خودروهای برون جاده ای به منظور بهبود پایداری غلتشی. مهندسی مکانیک مدرس[Internet]. 1393؛14(10):85-92. Available from: https://sid.ir/paper/177828/fa

    IEEE: کپی

    جواد مرزبان راد، روح اله طالبی توتی، و مهدی حدادی، “کنترل میله پاد غلت فعال خودروهای برون جاده ای به منظور بهبود پایداری غلتشی،” مهندسی مکانیک مدرس، vol. 14، no. 10، pp. 85–92، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/177828/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button