مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

881
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

720
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر سایش بر خروج از خط خودرو ریلی در قوس

صفحات

 صفحه شروع 199 | صفحه پایان 208

چکیده

 در تماس چرخ و ریل در خودروی ریلی, پدیده سایش از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. به همین دلیل, مدلسازی و تحلیل دینامیکی پروفیل های چرخ نو و سایش یافته S1002 انجام شده و تاثیر پروفیل های نو و سایش یافته بر رفتار واگن بررسی گردیده است. سپس به بررسی پارامتر خروج از خط واگن هنگام عبور از قوس پرداخته شد. در این راستا حل تحلیلی با استفاده از تئوری تماسی هرتز و تئوری خطی کالکر انجام شده است. همچنین مدل سازی و تحلیل در نرم افزار آدامز / ریل برای پروفیل های مختلف چرخ انجام شده و ضرایب خروج از خط به دست آمده است. نتایج نشان می دهد که ضریب خروج از خط در هنگام ورود واگن به قوس افزایش یافته و پروفیل سایش یافته در اغلب موارد, آمادگی بیشتری برای خروج از خط از خود نشان می دهد. اما میزان سایش چرخ, تاثیر مستقیم بر خروج از خط واگن دارد و تا هنگامی که به میزان خاصی نرسد, خروج از خط رخ نمی دهد. در بسیاری از موارد, ضریب خروج از خط برای پروفیل سایش یافته مقدار کمتری نسبت به پروفیل نو بدست می دهد ولی هر گاه سایش چرخ از حد مشخصی تجاوز کند, ضریب خروج از خط افزایش می یابد و این حد مشخص, حدی است که لازم است چرخ برای انجام ری - پروفایل به قسمت تعمیرات فرستاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محلوجی، وحید، و قضاوی، محمدرضا. (1393). تاثیر سایش بر خروج از خط خودرو ریلی در قوس. مهندسی مکانیک مدرس، 14(8)، 199-208. SID. https://sid.ir/paper/179168/fa

    Vancouver: کپی

    محلوجی وحید، قضاوی محمدرضا. تاثیر سایش بر خروج از خط خودرو ریلی در قوس. مهندسی مکانیک مدرس[Internet]. 1393؛14(8):199-208. Available from: https://sid.ir/paper/179168/fa

    IEEE: کپی

    وحید محلوجی، و محمدرضا قضاوی، “تاثیر سایش بر خروج از خط خودرو ریلی در قوس،” مهندسی مکانیک مدرس، vol. 14، no. 8، pp. 199–208، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/179168/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button