Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,138
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

643
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر پارامترهای روسازی خط آهن در خروج از خط واگن در محل سوزن (یادداشت پژوهشی)

صفحات

 صفحه شروع 271 | صفحه پایان 280

چکیده

ادوات انشعاب (سوزنها) در خطوط راه آهن به علت ساختار پیچیده و ناپیوسته حاکم, به عنوان یکی از مهمترین نقاط ضعف زیرساخت های ریلی محسوب می شوند. از این رو ارزیابی و پیش بینی امکان خروج از خط در محل این ادوات از دیدگاه بهره برداری و نگهداری, دارای اهمیت ویژه ای است. این موضوع به عنوان یک مساله اندرکنش خط و قطار تابع پارامترهای مختلفی از جمله مشخصات هندسی و سازه ای خط و نیز مشخصات دینامیکی وسیله نقلیه ریلی, اعم از سرعت و بار محوری است. بنابراین, انجام تحلیل هایی که بتواند پارامترهای مختلف موثر بر مساله را منظور کرده و با دقت مناسبی امکان خروج از خط را ارزیابی کند, اهمیت قابل ملاحظه ای خواهد داشت. در تحقیق پیش رو, ارزیابی پارامترهای موثر بر پدیده خروج از خط یک واگن تک در محل سوزن با بهره گیری از نتایج تحلیل های حساسیت صورت گرفته, ارایه شده است. برای این منظور, مدلسازی عددی ناوگان منتخب باری و مسافری در محل سوزن استاندارد با استفاده از نرم افزار دینامیکی ADAMS/RAIL انجام گرفته و تاثیر پارامترهای هندسی و سازه ای سوزن و پارامترهای بهره برداری ناوگان (بار محوری و سرعت) بر معیار خروج از خط ارزیابی شده است. نتایج ارزیابی ها حاکی از آن است که عرض خط در کنار سرعت عبوری ناوگان بیشترین تاثیر را دارد, در حالی که سختی یکنواخت خط ریلی, تاثیری کمتر از 4 درصد را در نتایج تحلیل نشان می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسماعیلی، مرتضی، احدی، محمدرضا، فتحعلی، مسعود، و مهرعلی، محمد. (1391). تاثیر پارامترهای روسازی خط آهن در خروج از خط واگن در محل سوزن (یادداشت پژوهشی). مهندسی حمل و نقل، 3(3 (پیاپی 11))، 271-280. SID. https://sid.ir/paper/223908/fa

    Vancouver: کپی

    اسماعیلی مرتضی، احدی محمدرضا، فتحعلی مسعود، مهرعلی محمد. تاثیر پارامترهای روسازی خط آهن در خروج از خط واگن در محل سوزن (یادداشت پژوهشی). مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1391؛3(3 (پیاپی 11)):271-280. Available from: https://sid.ir/paper/223908/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی اسماعیلی، محمدرضا احدی، مسعود فتحعلی، و محمد مهرعلی، “تاثیر پارامترهای روسازی خط آهن در خروج از خط واگن در محل سوزن (یادداشت پژوهشی)،” مهندسی حمل و نقل، vol. 3، no. 3 (پیاپی 11)، pp. 271–280، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223908/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا