Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,002
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

596
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و مدل سازی دسته موتور هیدرولیکی فعال برای کاربرد خودرو با بهره گیری از الگوریتم کنترل وفقی FXLMS

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 66

چکیده

 دسته موتورهای هیدرولیکی به طور گسترده در صنایع هوایی و خودرویی برای جداسازی ارتعاشات و راحتی بیشتر مسافران مورد استفاده قرار می گیرند. در این پژوهش دسته موتور هیدرولیکی فعالی ارائه گردیده است که علاوه بر قابلیت جداسازی ارتعاشات در گستره وسیعی از فرکانس ها, قابلیت تبدیل شدن به یک مستهلک کننده و همچنین قابلیت تبدیل شدن به یک دسته موتور شبه فعال را دارا می باشد. طراحی جدید شامل یک دسته موتور هیدرولیکی غیرفعال, یک عملگر الکترومغناطیسی و یک مدار الکتریکی شامل خازن و کلیدهای قطع و وصل می باشد. عملگر الکترومغناطیسی در محفظه پایینی قرار گرفته است و وظیفه تغییر در سختی حجمی آن محفظه و در نتیجه تاثیر بر سختی دینامیکی دسته موتور را بر عهده دارد. مدار الکتریکی یک خازن را به صورت موازی با سیم پیچ مغناطیسی قرار می دهد و در هنگام اعمال بارهای ضربه ای امکان تغییر در ویژگی های دسته موتور از جداساز ارتعاشات به مستهلک کننده را فراهم می آورد. مدل فیزیکی و روابط ریاضی مربوط به این دسته موتور به طور کامل ارائه گردیده است. در انتها با به کارگیری الگوریتم کنترل وفقی FXLMS کارایی دسته موتور در حالت فعال نشان داده شده و با حالت غیر فعال مقایسه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تیکنی، رضا، ضیایی راد، سعید، وحدتی، نادر، و حیدری، سمیه. (1394). طراحی و مدل سازی دسته موتور هیدرولیکی فعال برای کاربرد خودرو با بهره گیری از الگوریتم کنترل وفقی FXLMS. مهندسی مکانیک مدرس، 15(1)، 59-66. SID. https://sid.ir/paper/179317/fa

    Vancouver: کپی

    تیکنی رضا، ضیایی راد سعید، وحدتی نادر، حیدری سمیه. طراحی و مدل سازی دسته موتور هیدرولیکی فعال برای کاربرد خودرو با بهره گیری از الگوریتم کنترل وفقی FXLMS. مهندسی مکانیک مدرس[Internet]. 1394؛15(1):59-66. Available from: https://sid.ir/paper/179317/fa

    IEEE: کپی

    رضا تیکنی، سعید ضیایی راد، نادر وحدتی، و سمیه حیدری، “طراحی و مدل سازی دسته موتور هیدرولیکی فعال برای کاربرد خودرو با بهره گیری از الگوریتم کنترل وفقی FXLMS،” مهندسی مکانیک مدرس، vol. 15، no. 1، pp. 59–66، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/179317/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا