مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

407
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

502
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی الزامات طراحی و تحلیل عملکرد دسته موتور درون نصب در شناورهای دریایی

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 66

چکیده

دسته موتور به عنوان عامل اتصال موتور به بدنه, علاوه بر نگه داشتن موتور و متعلقات آن, وظیفه ی کنترل و جذب ارتعاشات حاصل از موتور به بدنه و بالعکس یعنی ارتعاشات محیطی بدنه به سیستم انتقال قدرت را بر عهده دارد. بررسی الزامات طراحی و گزینش دسته موتورهای شناورهای دریایی در سالیان گذشته یکی از موضوعات مورد مطالعه در صنایع دریایی محسوب می شود. از این منظر بررسی الگوهای متنوع طراحی و بازبینی مدل های ارائه شده برای استفاده در مسئله ی طراحی دسته موتور, ضروری به نظر می رسد. مطالعه حاضر بر اساس بررسی پژوهش های حوزه طراحی, الگوی مناسبی را جهت طراحی و گزینش دسته موتور در چهار گام اصلی طراحی اولیه, تبیین قالب طراحی و گزینش, طراحی جزئیات و نهایتا ارزیابی عملکرد برای اولین بار به صورت نظام مند پیشنهاد می-دهد. بعلاوه با بکارگیری روش های انتخاب بهینه, شناخت پارامترهای بحرانی و وزن دهی پارامترها, نوعی از طراحی گزینشی پیشنهاد می شود. در ادامه نیز به اجرای فرآیند طراحی و گزینش دسته موتور برای یک موتور 6 سیلندر دریایی درون نصب با توان 200 اسب بخار و بررسی تحلیل های عملکردی بر روی آن اقدام می گردد. بر اساس نتایج بدست آمده از تحلیل عملکرد این نمونه, دسته موتور نهایی حاصل از این طراحی در شرایط بحرانی, با ضریب اطمینان 2. 1 پاسخگوی تحلیل استحکام است و با فاصله مناسب نسبت به فرکانس تحریک (50 هرتز) پاسخ گوی تحلیل فرکانسی نیز خواهد بود. در نهایت نتایج مدلسازی دینامیکی دسته موتور مورد بررسی قرار گرفته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهرکیش، علی، و اکبری، علی اکبر. (1398). بررسی الزامات طراحی و تحلیل عملکرد دسته موتور درون نصب در شناورهای دریایی. دریافنون، 6(1 (پیاپی 15) )، 53-66. SID. https://sid.ir/paper/251896/fa

    Vancouver: کپی

    مهرکیش علی، اکبری علی اکبر. بررسی الزامات طراحی و تحلیل عملکرد دسته موتور درون نصب در شناورهای دریایی. دریافنون[Internet]. 1398؛6(1 (پیاپی 15) ):53-66. Available from: https://sid.ir/paper/251896/fa

    IEEE: کپی

    علی مهرکیش، و علی اکبر اکبری، “بررسی الزامات طراحی و تحلیل عملکرد دسته موتور درون نصب در شناورهای دریایی،” دریافنون، vol. 6، no. 1 (پیاپی 15) ، pp. 53–66، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/251896/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button