مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

403
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

586
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پاسخ عملکردی موتور اشتعال جرقه ای به افزودن گاز طبیعی به بنزین در شرایط فقیرسوز با نسبت تراکم 10

صفحات

 صفحه شروع 1691 | صفحه پایان 1699

چکیده

 معایب استفاده از دو سوخت بنزین و گاز طبیعی به صورت تک سوز در موتورهای اشتعال جرقه ای, محققان را بر آن داشته است که با استفاده از ترکیب آن دو در موتور, بر مزیت های احتراق از جمله بهبود در عملکرد و کاهش در آلایندگی بیافزایند. از طرف دیگر استفاده از حالت فقیرسوز در موتور می تواند موجب کاهش آلاینده های خروجی شود. در کار حاضر, ترکیب های مختلف بنزین-گاز طبیعی با سوخت غالب بنزین شامل 100, 87/5, 75 و 62/5 درصد وزنی بنزین و مابقی گاز طبیعی (نام گذاری شده به ترتیب 100G, 87/5G, 75G و 62/5G) در حالت فقیرسوز با نسبت هم ارزی 0/9 بررسی شد. در سرعت rpm1800 و نسبت تراکم 10 به ازای هر ترکیب در آوانس های مختلف, تغییرات فشار داخل سیلندر, 350 سیکل پشت سر هم از یک موتور پژوهشی تک سیلندر ذخیره شد. این داده های خام ابتدا پردازش و از نتایج آنها, آوانس بهینه عاری از کوبش هر ترکیب استخراج شد. سپس عملکرد چهار ترکیب در آوانس بهینه مربوط مورد ارزیابی و مقایسه قرار گرفت. نتایج نشان داد که با افزایش حضور گاز طبیعی در ترکیب میزان آلاینده CO تقلیل و مقدار HC ابتدا افزایش و سپس سیر کاهشی داشت. میزان NOx با افزایش حضور گاز طبیعی روند افزایشی داشت و در مجموع عملکرد 75G در حالت فقیر سوز نسبت به 100G و سایر ترکیب ها بهتر بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یکانی، سیدکاظم، عبدی اقدم، ابراهیم، و صادق مغانلو، فرهاد. (1399). پاسخ عملکردی موتور اشتعال جرقه ای به افزودن گاز طبیعی به بنزین در شرایط فقیرسوز با نسبت تراکم 10. مهندسی مکانیک مدرس، 20(6 )، 1691-1699. SID. https://sid.ir/paper/179470/fa

    Vancouver: کپی

    یکانی سیدکاظم، عبدی اقدم ابراهیم، صادق مغانلو فرهاد. پاسخ عملکردی موتور اشتعال جرقه ای به افزودن گاز طبیعی به بنزین در شرایط فقیرسوز با نسبت تراکم 10. مهندسی مکانیک مدرس[Internet]. 1399؛20(6 ):1691-1699. Available from: https://sid.ir/paper/179470/fa

    IEEE: کپی

    سیدکاظم یکانی، ابراهیم عبدی اقدم، و فرهاد صادق مغانلو، “پاسخ عملکردی موتور اشتعال جرقه ای به افزودن گاز طبیعی به بنزین در شرایط فقیرسوز با نسبت تراکم 10،” مهندسی مکانیک مدرس، vol. 20، no. 6 ، pp. 1691–1699، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/179470/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button