مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

580
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

169
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روش ترکیبی هوشمند جدید برای عیب یابی یاتاقان بر پایه بهبود روش انتخاب ویژگی ارزیابی جبران فاصله و ماشین بردار پشتیبان

صفحات

 صفحه شروع 865 | صفحه پایان 875

چکیده

 در این مقاله, یک روش جدید برای عیب یابی یاتاقان ها در سرعت دورانی های مختلف ارایه شده است. سیگنال های ارتعاشی در چهار حالت سالم, رینگ داخلی معیوب, رینگ خارجی معیوب و المان ساچمه معیوب جمع آوری شده اند. ابتدا 22 ویژگی آماری در حوزه زمان و 4 ویژگی در حوزه فرکانس از سیگنال اصلی, 3 سطح تجزیه حاصل از تبدیل بسته ای موجک (WPD) و 5 مولفه اول حاصل از تجزیه مود تجربی (EMD) استخراج شده اند و در نهایت, بردار ویژگی برای هر نمونه سیگنال دارای 424 ویژگی است. ماتریس ویژگی با ابعاد بزرگ ممکن است شامل ویژگی های غیرحساس به عیب باشد. از این رو در این مطالعه از روش انتخاب ویژگی ارزیابی جبران فاصله (CDET) برای انتخاب ویژگی های بهینه استفاده شده است. سپس, از ویژگی های منتخب به عنوان ورودی طبقه بندی کننده ماشین بردار پشتیبان (SVM) برای پیش بینی وضعیت یاتاقان استفاده شده است. در روش CDET, شاخص آستانه ای وجود دارد که نقش تعیین کننده ای در انتخاب ویژگی های مطلوب ایفا می نماید. همچنین, روش SVM دارای پارامترهایی است که لازم است حین عیب یابی تنظیم شوند. از این رو در این مطالعه از الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات (PSO) برای تعیین مقادیر بهینه شاخص آستانه در روش CDET و پارامترهای بهینه SVM استفاده شده است, به طوری که خطای پیش بینی شرایط یاتاقان و تعداد ویژگی های منتخب کمینه شوند. نتایج به دست آمده در این مقاله نشان می دهد که ویژگی های انتخاب شده به خوبی قادر به تفکیک شرایط مختلف یاتاقان در سرعت های مختلف هستند. مقایسه نتایج این مقاله با دیگر روش های عیب یابی, دلالت بر توانمندی روش پیشنهادی می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نظامیوندچگینی، سعید، باقری، احمد، و نجفی، فرید. (1398). روش ترکیبی هوشمند جدید برای عیب یابی یاتاقان بر پایه بهبود روش انتخاب ویژگی ارزیابی جبران فاصله و ماشین بردار پشتیبان. مهندسی مکانیک مدرس، 19(4 )، 865-875. SID. https://sid.ir/paper/179533/fa

    Vancouver: کپی

    نظامیوندچگینی سعید، باقری احمد، نجفی فرید. روش ترکیبی هوشمند جدید برای عیب یابی یاتاقان بر پایه بهبود روش انتخاب ویژگی ارزیابی جبران فاصله و ماشین بردار پشتیبان. مهندسی مکانیک مدرس[Internet]. 1398؛19(4 ):865-875. Available from: https://sid.ir/paper/179533/fa

    IEEE: کپی

    سعید نظامیوندچگینی، احمد باقری، و فرید نجفی، “روش ترکیبی هوشمند جدید برای عیب یابی یاتاقان بر پایه بهبود روش انتخاب ویژگی ارزیابی جبران فاصله و ماشین بردار پشتیبان،” مهندسی مکانیک مدرس، vol. 19، no. 4 ، pp. 865–875، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/179533/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button