مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

282
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

493
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل و بررسی ترمواقتصادی بازیابی گرمای اتلافی حاصل از به کارگیری گازهای خروجی در کنار آب خنک کن محفظه موتور کشتی

صفحات

 صفحه شروع 687 | صفحه پایان 696

چکیده

 سیستم های بازیاب که از منابع اتلافی به عنوان ورودی خود استفاده می کنند, از اهمیت فراوانی در صنعت برخوردارند, چرا که این گونه سیستم ها از جریان هایی بهره می گیرند که در صورت عدم استفاده به هدر خواهند رفت. موتور کشتی ها یکی از مکان هایی است که مقدار قابل توجهی از انرژی به صورت های مختلف به هدر می رود. در پژوهش حاضر ایده استفاده از این مسیرهای اتلافی و تولید توان مفید در قالب دو سیستم ارایه شده است. در سیستم نخست, تنها از گرمای گازهای خروجی موتور کشتی استفاده شده است؛ در حالی که در سیستم دوم به طور تلفیقی از آب خنک کن محفظه در کنار مسیر گازهای خروجی بهره گرفته شده است. به منظور انتخاب سیال کاری مناسب, پایشی در میان سیال های ارگانیک موجود انجام یافته و پنج سیال کاری به عنوان مبردهایی که از نظر شاخص های فیزیکی, ایمنی و زیست محیطی در نظر گرفته شده از مطلوبیت بالاتری برخوردار هستند, انتخاب شده است. تحلیل ها نشان می دهند که استفاده از مبرد R600a بالاترین توان خروجی را حاصل می کند که در بهترین حالت به حدود 575kW می رسد. مقایسه دو سیستم بررسی شده نیز نشان می دهد که پیش گرم کردن سیال کاری توسط آب خنک کن محفظه سبب بهبود عملکرد سیستم می شود و توان خروجی در حدود 58-31% در سیال های کاری مختلف افزایش می یابد. بررسی نرخ بازگشت سرمایه در دو سیستم بررسی شده و سیال های کاری گوناگون نیز نشان می دهد که پایین ترین مقدار بازگشت سرمایه با استفاده از سیال کاری R600a در سیستم دوم به دست می آید که برابر با 3/48سال است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خلیلی ساربانقلی، سعید، و اقدودچابکی، یداله. (1397). تحلیل و بررسی ترمواقتصادی بازیابی گرمای اتلافی حاصل از به کارگیری گازهای خروجی در کنار آب خنک کن محفظه موتور کشتی. مهندسی مکانیک مدرس، 19(3 )، 687-696. SID. https://sid.ir/paper/179854/fa

    Vancouver: کپی

    خلیلی ساربانقلی سعید، اقدودچابکی یداله. تحلیل و بررسی ترمواقتصادی بازیابی گرمای اتلافی حاصل از به کارگیری گازهای خروجی در کنار آب خنک کن محفظه موتور کشتی. مهندسی مکانیک مدرس[Internet]. 1397؛19(3 ):687-696. Available from: https://sid.ir/paper/179854/fa

    IEEE: کپی

    سعید خلیلی ساربانقلی، و یداله اقدودچابکی، “تحلیل و بررسی ترمواقتصادی بازیابی گرمای اتلافی حاصل از به کارگیری گازهای خروجی در کنار آب خنک کن محفظه موتور کشتی،” مهندسی مکانیک مدرس، vol. 19، no. 3 ، pp. 687–696، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/179854/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button