مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

858
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

605
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

خوانش افق معنایی متن در تاویل عکس های کوبیستی دیویدهاکنی

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 70

چکیده

 انسان درحال گذار از وضعیت مدرن, به عنوان موجودی رشدیافته در هرمنوتیک جدید, شاهد و تجربه گر دگرگونی هایی به ویژه در ساحت ایدئولوژی و بینش تاریخی است. تحولاتی که به گونه ای پیوسته, زیست متن او را قائم بر معانی, گزاره ها و فهمی می کنند که این بار نه به شکلی خردگرایانه و مطلق اندیش, بل به نحوی کاملا نسبی و در عدم ساحتی ساختارگرایانه تعریف و ارائه می شوند. فهمی که کماکان بسیاری از ریشه های وجودی خود را در اندیشه مدرنیسم می یابد, در بسیاری از موارد در بستر متون و آثار هنری, در مغایرت با بسیاری از اصول و مفاهیم مدرنیته, هستی خویش را گسترش می دهد. مولف و هنرمند به عنوان مخاطب نخستین متن, و نیز مخاطبین متاخر آن, در ارایه اثر و نقد فضای این جهانی شده و مناسبات آن, هرکدام به فهمی مشغول اند که حاصل پیش داشت ها و پیش فهم های به دست آمده در این فضای پرنزاع و پرکشمکش است. در این نوشتار, با تکیه بر تاملات هستی شناختی مارتین هایدگر و هانس گئورگ گادامر در زیبایی شناسی فهم آثار هنری, نگاهی می کنیم به تعدادی از عکس های خلق شده توسط دیوید هاکنی در فضای هنرکوبیستی, که نه تنها بی نشان نیستند از چنین گذار تاریخی, بل به نحوی موجز ارجاعی تصویری هستند به بخش اعظمی از کیفیت هنر پست مدرن, و مناسبات و شبه مناسبات آن.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسن پور، محمد، و شکاری، فرزاد. (1392). خوانش افق معنایی متن در تاویل عکس های کوبیستی دیویدهاکنی. نقش مایه، 5(16)، 63-70. SID. https://sid.ir/paper/184079/fa

    Vancouver: کپی

    حسن پور محمد، شکاری فرزاد. خوانش افق معنایی متن در تاویل عکس های کوبیستی دیویدهاکنی. نقش مایه[Internet]. 1392؛5(16):63-70. Available from: https://sid.ir/paper/184079/fa

    IEEE: کپی

    محمد حسن پور، و فرزاد شکاری، “خوانش افق معنایی متن در تاویل عکس های کوبیستی دیویدهاکنی،” نقش مایه، vol. 5، no. 16، pp. 63–70، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/184079/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button