مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,436
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

322
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش روش های آموزشی- ترویجی در ارتقاء ظرفیت نوآوری اعضای صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی شهرستان مرودشت

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 36

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی نقش روش های آموزشی ترویجی در ارتقاء ظرفیت نوآوری اعضای صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی شهرستان مرودشت انجام گرفته است. از آنجا که شهرستان مرودشت به عنوان یکی از مناطق مهم کشاورزی استان فارس به شمار می آید و برای اولین بار صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی در این شهرستان در سال 1389 شکل گرفته است لذا ضرورت انجام این تحقیق بدیهی به نظر می رسد. جامعه آماری این تحقیق, شامل 600 نفر از اعضای صندوق حمایت از فعالیت های کشاورزی زنان روستایی شهرستان مرودشت می باشد که تعداد 173 نفر از آن ها با روش نمونه گیری طبقه ای با انتساب متناسب و از طریق فرمول کوکران به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. ابزار تحقیق پرسشنامه است که از طریق مصاحبه تکمیل گردید. روایی پرسشنامه با استفاده از نظرات متخصصان و پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ 0.91 (در مجموع) با استفاده از نرم افزار SPSSV17 مورد تایید قرار گرفت. نتایج تحقیق حاکی از آن است که ظرفیت نوآوری اکثر زنان روستایی شهرستان مرودشت در حد متوسط (68 درصد) بود. از نظر اکثر پاسخگویان (56.1 درصد) تاثیر روش های آموزش گروهی در ارتقاء ظرفیت نوآوری در حد زیاد بود و نمایش های عملی با میانگین 4.02 به عنوان مهم ترین روش آموزشی گروهی قلمداد گردید. همچنین نتایج حاصل از آزمون مقایسه میانگین بران فورسیس و ولچ نیز نشان داد که بین روش آموزش گروهی با روش های آموزش انفرادی و انبوهی, اختلاف معنی داری وجود دارد. در نهایت پیشنهادهایی ارائه گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مرشدی، لاله، فرج اله حسینی، سیدجمال، و لشگرآرا، فرهاد. (1391). نقش روش های آموزشی- ترویجی در ارتقاء ظرفیت نوآوری اعضای صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی شهرستان مرودشت. پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، 5(4 (پیاپی 20))، 27-36. SID. https://sid.ir/paper/189834/fa

    Vancouver: کپی

    مرشدی لاله، فرج اله حسینی سیدجمال، لشگرآرا فرهاد. نقش روش های آموزشی- ترویجی در ارتقاء ظرفیت نوآوری اعضای صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی شهرستان مرودشت. پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی[Internet]. 1391؛5(4 (پیاپی 20)):27-36. Available from: https://sid.ir/paper/189834/fa

    IEEE: کپی

    لاله مرشدی، سیدجمال فرج اله حسینی، و فرهاد لشگرآرا، “نقش روش های آموزشی- ترویجی در ارتقاء ظرفیت نوآوری اعضای صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی شهرستان مرودشت،” پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، vol. 5، no. 4 (پیاپی 20)، pp. 27–36، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/189834/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button