مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

914
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

646
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه دیدگاه زنان و مردان بهره بردار روستایی کنگاور نسبت به اثر بخشی روش های آموزشی-ترویجی در انتقال دانش و اطلاعات نوین کشاورزی

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 67

چکیده

 هدف اصلی تحقیق حاضر, تحلیل اثربخشی روش های آموزشی-ترویجی در بهبود وضعیت بهره برداران کشاورزی بود. تحقیق حاضر از نوع کمی و روش مورد استفاده آن توصیفی, پیمایشی بود. جامعه آماری این تحقیق شامل بهره برداران روستایی شهرستان کنگاور بود. با استفاده از جدول جرسی و مورگان از جامعه بهره برداران نمونه 354 نفری, با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی-طبقه ای با انتساب متناسب انتخاب صورت پذیرفت. ابزار تحقیق, پرسشنامه ای بود که مطابق با اهداف تحقیق تهیه شد. روایی پرسشنامه نیز از طریق نظرخواهی از کارشناسان و اساتید ترویج و آموزش کشاورزی مورد تایید قرار گرفت. به منظور تعیین پایایی پرسشنامه از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شد و ضریب آلفای کرونباخ معادل 0.79 محاسبه گردید. تحلیل داده با استفاده از نرم فزار SPSS انجام شد. نتایج نشان داد که بهره برداران زن روستایی سه روش مزرعه نمایشی, بحث گروهی, و مزرعه نمایشی-نتیجه ای و بهره برداران مرد سه روش گردش صحرایی, مزرعه نمایشی نتیجه ای و ملاقات مروج در خانه یا مزرعه را از نظر اثربخشی بر فراگیر, در اولویت اول تا سوم قرار دارند. همچنین نتایج نشان داد که از نظر این دو گروه روش های سخنرانی و آموزش از طریق تلفن و نامه جزء اولویت های بعدی قرار دارند. نتایج آزمون من ویت نی نشان داد که اختلاف معنی داری در سطح 99 درصد بین دیدگاه زنان و مردان روستایی نسبت به اثربخشی روش های آموزشی سخنرانی, گردش صحرایی, ملاقات در خانه یا مزرعه, مزارع نمایشی طریقه ای و مراجعه به اداره ترویج وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

میرک زاده، علی اصغر، و علی آبادی، وحید. (1391). مقایسه دیدگاه زنان و مردان بهره بردار روستایی کنگاور نسبت به اثر بخشی روش های آموزشی-ترویجی در انتقال دانش و اطلاعات نوین کشاورزی. پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، 5(1 (پیاپی 17))، 55-67. SID. https://sid.ir/paper/189919/fa

Vancouver: کپی

میرک زاده علی اصغر، علی آبادی وحید. مقایسه دیدگاه زنان و مردان بهره بردار روستایی کنگاور نسبت به اثر بخشی روش های آموزشی-ترویجی در انتقال دانش و اطلاعات نوین کشاورزی. پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی[Internet]. 1391؛5(1 (پیاپی 17)):55-67. Available from: https://sid.ir/paper/189919/fa

IEEE: کپی

علی اصغر میرک زاده، و وحید علی آبادی، “مقایسه دیدگاه زنان و مردان بهره بردار روستایی کنگاور نسبت به اثر بخشی روش های آموزشی-ترویجی در انتقال دانش و اطلاعات نوین کشاورزی،” پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، vol. 5، no. 1 (پیاپی 17)، pp. 55–67، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/189919/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button