Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1 (پیاپی 17)
  • صفحات: 

    1-14
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1167
  • دانلود: 

    654
چکیده: 

این تحقیق با هدف بررسی عوامل ترویجی و آموزشی در به کارگیری مدیریت تلفیقی محصول از دیدگاه کشاورزان شهر کرج انجام گرفته است. تحقیق حاضر از لحاظ نوع، کاربردی و از لحاظ روش تحقیق، پیمایشی در قالب تحقیقات توصیفی است. جامعه آماری مورد تحقیق، شامل آن دسته از کشاورزانی است که در کلاس هایی با عناوین مختلف از جمله مدیریت تلفیقی آب و خاک، اصول به زراعی و... که از زیرمجموعه های مدیریت تلفیقی محصول می باشند، شرکت کرده اند (5647 نفر) که از بین آنها بر اساس فرمول کوکران 295 نفر به عنوان نمونه و به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. پس از تعیین روایی و پایایی پرسشنامه، داده ها با استفاده از نرم افزار SPSSv16 مورد پردازش قرار گرفت. نتایج رگرسیون چندگانه حاکی از آن است که متغیرهای شرکت در کلاس های آموزشی-ترویجی مدیریت تلفیقی محصول، تاثیر روش های آموزشی-ترویجی در افزایش دانش کشاورزان، تماس با مروج کشاورزی، تاثیر روش های آموزشی-ترویجی در افزایش مهارت کشاورزان، سطح زیرکشت و تاثیر آموزش های ترویجی در افزایش مهارت کشاورزان نقش مثبتی در به کارگیری مدیریت تلفیقی محصول توسط کشاورزان داشته و 0.67 درصد از تغییرات متغیر وابسته را تبیین نموده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1167

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 654 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1 (پیاپی 17)
  • صفحات: 

    15-27
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    841
  • دانلود: 

    586
چکیده: 

این تحقیق در راستای بررسی عوامل تاثیرگذار استفاده از این اعتبارات بانکی می باشد. تحقیق حاضر از نوع کاربردی و به روش توصیفی، همبستگی و علی، ارتباطی صورت گرفت. در این تحقیق 100 نفر از کاربران آبیاری تحت فشار استان اصفهان به طریق تصادفی انتخاب و با پرسشنامه مورد سوال قرار گرفتند. نتایج تحلیل رگرسیون در این تحقیق نشان از این امر دارد که تغییرات متغیرهای وجود شرایط لازم برای نصب سیستم های تحت فشار، میزان آب موجود در منطقه، پیامدهای اجتماعی، معایب نصب این سیستم ها، تعداد قطعات زمین، 48.3 درصد از تغییرات استفاده از اعتبارات بانکی در نصب سیستم های آبیاری تحت فشار را تبیین می کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 841

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 586 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1 (پیاپی 17)
  • صفحات: 

    29-42
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    980
  • دانلود: 

    619
چکیده: 

هدف از انجام این پژوهش، تاثیر عملکرد مهندسین ناظر کشاورزی در شهرستان دهلران بود. روش تحقیق در این پژوهش از نوع پیمایشی و شیوه نمونه گیری آن به روش تصادفی بود. جامعه آماری این تحقیق را کشاورزانی که از طرح مهندسین ناظر استفاده می کنند، تشکیل داده است که بالغ بر 7712 کشاورز بودند که از این تعداد، 354 کشاورز به عنوان نمونه با توجه به جدول مورگان انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده برای جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه بود. روایی توسط نظرات جمعی از متخصصان و پایایی آن به وسیله آزمون مقدماتی با استفاده از 30 پرسشنامه اولیه مورد تایید قرار گرفت (a=0.729). نتایج پژوهش نشان داد اکثریت کشاورزان دلیل پذیرش مهندسین ناظر را به علت توصیه های کارشناسان و مروجان جهاد کشاورزی دانسته اند. همچنین، تاثیر عملکرد مهندسین ناظر در زمینه های ارتقا دانش فنی کشاورز، انتقال مشکلات مزرعه به مراجع ذی ربط و آشنایی کشاورز با زراعت اصولی نسبت به سایر زمینه ها بیشتر بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 980

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 619 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1 (پیاپی 17)
  • صفحات: 

    43-54
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1447
  • دانلود: 

    1111
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف مقایسه اثربخشی آموزش محیط زیست در حیطه دانستن، کاربرد مفاهیم و ماندگاری ذهنی با استفاده از نظریه هوش های چندگانه و شیوه سنتی انجام شد. طرح پژوهش، از نوع طرح های نیمه آزمایشی با گروه کنترل، همراه با پیش آزمون و پس آزمون بود. جامعه آماری شامل دانش آموزان پسر پایه اول در یکی از دبیرستان های شهر تهران بود که نمونه به صورت تمام شماری انتخاب، و با گمارش تصادفی در دو گروه مداخله و کنترل کلاس بندی شد. نتایج نشان داد که در سوال های سطح دانستن پس آزمون، تفاوت معنی داری بین میانگین دو گروه مداخله و کنترل وجود ندارد، ولی در حیطه کاربرد مفاهیم و ماندگاری ذهنی، بین دو گروه تفاوت معنی داری مشاهده شد. بنابراین بر اساس یافته های این پژوهش، آموزش محیط زیست مبتنی بر نظریه هوش های چند گانه، دارای اثربخشی بیشتری در کاربرد مفاهیم و ماندگاری ذهنی نسبت به شیوه سنتی است، ولی در حیطه دانستن مفاهیم، همسان با رویکرد سنتی عمل می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1447

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1111 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1 (پیاپی 17)
  • صفحات: 

    55-67
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    911
  • دانلود: 

    599
چکیده: 

هدف اصلی تحقیق حاضر، تحلیل اثربخشی روش های آموزشی-ترویجی در بهبود وضعیت بهره برداران کشاورزی بود. تحقیق حاضر از نوع کمی و روش مورد استفاده آن توصیفی، پیمایشی بود. جامعه آماری این تحقیق شامل بهره برداران روستایی شهرستان کنگاور بود. با استفاده از جدول جرسی و مورگان از جامعه بهره برداران نمونه 354 نفری، با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی-طبقه ای با انتساب متناسب انتخاب صورت پذیرفت. ابزار تحقیق، پرسشنامه ای بود که مطابق با اهداف تحقیق تهیه شد. روایی پرسشنامه نیز از طریق نظرخواهی از کارشناسان و اساتید ترویج و آموزش کشاورزی مورد تایید قرار گرفت. به منظور تعیین پایایی پرسشنامه از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شد و ضریب آلفای کرونباخ معادل 0.79 محاسبه گردید. تحلیل داده با استفاده از نرم فزار SPSS انجام شد. نتایج نشان داد که بهره برداران زن روستایی سه روش مزرعه نمایشی، بحث گروهی، و مزرعه نمایشی-نتیجه ای و بهره برداران مرد سه روش گردش صحرایی، مزرعه نمایشی نتیجه ای و ملاقات مروج در خانه یا مزرعه را از نظر اثربخشی بر فراگیر، در اولویت اول تا سوم قرار دارند. همچنین نتایج نشان داد که از نظر این دو گروه روش های سخنرانی و آموزش از طریق تلفن و نامه جزء اولویت های بعدی قرار دارند. نتایج آزمون من ویت نی نشان داد که اختلاف معنی داری در سطح 99 درصد بین دیدگاه زنان و مردان روستایی نسبت به اثربخشی روش های آموزشی سخنرانی، گردش صحرایی، ملاقات در خانه یا مزرعه، مزارع نمایشی طریقه ای و مراجعه به اداره ترویج وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 911

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 599 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1 (پیاپی 17)
  • صفحات: 

    69-83
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1379
  • دانلود: 

    880
چکیده: 

این پژوهش امکان استفاده از بازاریابی الکترونیک در تجارت برنج را در شهرستان رشت بررسی می کند. برای این منظور 68 نفر از مدیران دفاتر خدمات ارتباطات روستایی و 57 نفر از کارشناسان جهاد کشاورزی استان گیلان به صورت تمام شماری و 367 نفر از شالیکاران شهرستان رشت با استفاده از جدول حداقل حجم نمونه بارتلت و همکاران به عنوان نمونه آماری از جامعه 90 هزار نفری شالیکاران انتخاب شدند. پژوهش حاضر از نوع کاربردی و به روش پیمایشی، توصیفی انجام شد. برای جمع آوری اطلاعات از سه پرسشنامه جداگانه با مقیاس پنج گزینه ای لیکرت استفاده شده است. سوال ها در رابطه با نگرش پاسخ دهندگان درباره بازاریابی الکترونیک و همچنین میزان آشنایی و آمادگی بازاریابی الکترونیک در دفاتر ICT روستایی و سازمان کشاورزی در قالب چهار پیشنیاز شامل فرهنگ فناوری اطلاعات، قانون، زیرساخت و پشتیبانی بودند. برای شناسایی عوامل موثر بر بازاریابی الکترونیک و تفاوت نظرات پاسخ دهندگان، از آزمون های کروسکال والیس، یو من ویتنی و t استفاده شد. نتیجه تحقیق نشان داد که تقریبا 80 درصد مدیران دفاتر ICT و 68 درصد شالیکاران تمایل زیادی در استفاده از بازاریابی الکترونیک برای محصول برنج دارند و بیشتر از 70 درصد پاسخ دهندگان، شبکه دفاتر ICT را بهترین گزینه برای بازاریابی الکترونیک انتخاب کردند. در نهایت بر اساس نتایج تحقیق دو مدل پیشنهاد گردید. مدل اول مبادله بین کشاورز و مصرف کنندگان، به وسیله وب سایت از نوع فروشنده کاتالوگی و دومین مورد، مبادله بین دفاتر ICT روستایی و مصرف-کنندگان با روش واسطه ای بود. دفاتر ICT روستایی، در هر دو مدل نقش واسطه ای – تکمیل خرید و فروش را داشتند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1379

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 880 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1 (پیاپی 17)
  • صفحات: 

    85-99
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    7300
  • دانلود: 

    799
چکیده: 

در این مطالعه به منظور پیشبینی قیمت عمده فروشی جوجه یک روزه گوشتی در ایران، برای افق زمانی یک، سه و شش ماه آتی از روش شبکه عصبی مصنوعی و فرآیند خود رگرسیو میانگین متحرک انباشته استفاده شد. داده های مورد نیاز برای دوره فروردین 1380 تا اسفند 1388 به صورت ماهانه از انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک روزه اخذ گردید. از داده های دوره فروردین 1380 تا شهریور 1388 به منظور مقایسه روش ها، و از داده های شش ماه آخر جهت بررسی قدرت پیش بینی استفاده شد. به منظور مقایسه خطای پیشبینی دو روش، از معیارهای میانگین خطا، میانگین قدرمطلق خطا، میانگین مجذور خطا و معیار درصد میانگین مطلق خطا بهره گرفته شد. نتایج مطالعه نشان داد که شبکه عصبی مصنوعی دارای خطای پایین تری جهت پیش بینی قیمت جوجه یک روزه گوشتی در افق های زمانی یک، سه و شش ماه آینده برخوردار است و به طور معنی داری از روش فرآیند خود رگرسیو میانگین متحرک انباشته دقیق تر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 7300

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 799 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
نویسندگان: 

پناهی فاطمه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    1 (پیاپی 17)
  • صفحات: 

    101-117
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2828
  • دانلود: 

    1348
چکیده: 

هدف تحقیق حاضر شناسایی عوامل تاثیرگذار در مدیریت منابع آب کشاورزی است. در تحقیق حاضر به منظور دستیابی به اهداف از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد و 350 نفر از مولدان آبی کار به عنوان نمونه در سال 1387 از شش منطقه (خوزستان، زنجان، قزوین، ایلام، یزد و تهران) انتخاب شدند. در زمینه تبیین مولفه مدیریت بهینه آب کشاورزی با استفاده از مدل معادلات ساختاری مشخص گردید که 37 درصد از مجموع تغییرات متغیر وابسته توسط چهار عامل، فعالیت های دولتی، خدمات ترویجی، عوامل فردی و فیزیکی، و به کارگیری ساز و کار های مدیریتی از سوی مولدان به منظور مدیریت بهینه منابع آب کشاورزی تبیین شد و مابقی واریانس مزبور به وسیله عوامل دیگری که در این تحقیق در دسترس نبودند، تبیین شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2828

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1348 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 12
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button