این تحقیق با هدف بررسی عوامل ترویجی و آموزشی در به کارگیری مدیریت تلفیقی محصول از دیدگاه کشاورزان شهر کرج انجام گرفته است. تحقیق حاضر از لحاظ نوع، کاربردی و از لحاظ روش تحقیق، پیمایشی در قالب تحقیقات توصیفی است. جامعه آماری مورد تحقیق، شامل آن دسته از کشاورزانی است که در کلاس هایی با عناوین مختلف از جمله مدیریت تلفیقی آب و خاک، اصول به زراعی و... که از زیرمجموعه های مدیریت تلفیقی محصول می باشند، شرکت کرده اند (5647 نفر) که از بین آنها بر اساس فرمول کوکران 295 نفر به عنوان نمونه و به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. پس از تعیین روایی و پایایی پرسشنامه، داده ها با استفاده از نرم افزار SPSSv16 مورد پردازش قرار گرفت. نتایج رگرسیون چندگانه حاکی از آن است که متغیرهای شرکت در کلاس های آموزشی-ترویجی مدیریت تلفیقی محصول، تاثیر روش های آموزشی-ترویجی در افزایش دانش کشاورزان، تماس با مروج کشاورزی، تاثیر روش های آموزشی-ترویجی در افزایش مهارت کشاورزان، سطح زیرکشت و تاثیر آموزش های ترویجی در افزایش مهارت کشاورزان نقش مثبتی در به کارگیری مدیریت تلفیقی محصول توسط کشاورزان داشته و 0.67 درصد از تغییرات متغیر وابسته را تبیین نموده است.