مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

745
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

683
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عامل های اثرگذار بر توسعه ی آموزش عالی پایدار از دیدگاه دانشجویان دانشکده ی کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 74

چکیده

 دانشگاه ها در قبال افزایش سطح آگاهی ها, دانش, مهارت ها و ارزش های مورد نیاز دانشجویان و جامعه برای ایجاد آینده ای پایدار مسئول هستند. با این وجود, تلفیق توسعه ی پایدار در آموزش عالی هنوز در گام های ابتدایی خود مانده و با چالش های بسیاری روبه روست. از این رو, شناسایی عامل های اثرگذار بر آموزش توسعه ی پایدار در ساختار دانشگاهی به منظور چیره شدن بر این چالش ها ضرورتی انکارناپذیر است. از 1810 تن جامعه ی آماری, شمار 182 دانشجو به عنوان نمونه ی آماری با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه گیری طبقه ای با انتساب متناسب (جنس و مقطع تحصیلی) انتخاب شدند. ابزار گرد آوری داده ها, پرسشنامه ای محقق ساخته بود که روایی آن با نظر متخصصان موضوعیِ دارای اثر پژوهشیِ مرتبط با آموزش عالی پایدار و پایایی آن با محاسبه ی ضریب تتای ترتیبی (91/0 – 83/0 =θ ) تأیید شد. داده ها در محیط نرم افزارهای SPSSWin20 و R پردازش شدند. یافته های آمار توصیفی (تحلیل عاملی تشخیصی) نشان دادند که عامل های اثرگذار بر توسعه ی آموزش عالی پایدار در هفت عامل تعهد مدیریت دانشگاه, داشتن دانش در زمینه ی آموزش عالی پایدار, آموزش های پایداری محور, همکاری و مشارکت, نگرش نسبت به پایداری, حمایت مدیریت و زیرساخت ها, و فرهنگ دانشگاهی شناسایی شدند. برونداد رگرسیون ترتیبی گویای آن بود که عامل های شناسایی شده در مجموع 1/52 درصد از احتمال واریانس آموزش توسعه ی پایدار را تبیین می کنند (521/0 =R2 ناگلکرک).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، یاسر، منوری فرد، فیض اله، صالحی، لاله، و موحدی، رضا. (1398). عامل های اثرگذار بر توسعه ی آموزش عالی پایدار از دیدگاه دانشجویان دانشکده ی کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، -(48 )، 57-74. SID. https://sid.ir/paper/200420/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی یاسر، منوری فرد فیض اله، صالحی لاله، موحدی رضا. عامل های اثرگذار بر توسعه ی آموزش عالی پایدار از دیدگاه دانشجویان دانشکده ی کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی[Internet]. 1398؛-(48 ):57-74. Available from: https://sid.ir/paper/200420/fa

    IEEE: کپی

    یاسر محمدی، فیض اله منوری فرد، لاله صالحی، و رضا موحدی، “عامل های اثرگذار بر توسعه ی آموزش عالی پایدار از دیدگاه دانشجویان دانشکده ی کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا،” پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، vol. -، no. 48 ، pp. 57–74، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/200420/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button