Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

701
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

571
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر درس های عملی کشاورزی درعملکرد دانشجویان علوم زراعی دانشگاه پیام نور دهلران

صفحات

 صفحه شروع 28 | صفحه پایان 39

چکیده

  بی کاری پرشمار دانش آموختگان گرایش های مختلف کشاورزی تا حدی گویای آن است که این گروه در دوران دانشجویی نتوانسته اند مهارت های لازم برای ورود به بخش کشاورزی و انجام فعالیت های تولیدی, تبدیلی و یا توزیعی را کسب کنند. در نتیجه, یکی از راهکارهای عملی, چیرگی بر این چالش توجه بیشتر به برنامه های درسی آموزش عالی کشاورزی, به ویژه درس های عملی ( آزمایشگاهی, عملیات کشاورزی, کارآموزی) است. با توجه به اهمیت ویژه ی درس های عملی در مهارت زایی, این تحقیق با هدف تحلیل چالش درس های عملی از دیدگاه دانشجویان علوم زراعی دانشگاه پیام نور شهرستان دهلران به انجام رسید. جامعه ی آماری 50 تن دانشجوی کشاورزی دانشگاه مزبور بود که همگی مورد بررسی قرار گرفتند. روایی پرسشنامه محقق ساخته توسط افراد صاحب نظر و پایایی آن نیز با محاسبه ی ضریب پایایی q=0.89 تایید شد. با توجه به 9 عامل شناسایی شده توسط تحلیل عاملی اکتشافی به عنوان نارسایی درس های عملی و استفاده از آن ها در رگرسیون ترتیبی مشخص شد که چهار عامل: نبود شفاف سازی و هماهنگی های لازم, نارسایی های مربوط به فعالیت مدرسان, برنامه ریزی نامناسب و کم بود امکان ها و زیر ساخت ها اصلی ترین متغیرهای موثر بر عملکرد دانشجویان در این درس ها هستند که با هم در معادله ی لوجیت توانستند 95.8 درصد از احتمال واریانس متغیر وابسته ( عملکرد دانشجویان در درس های عملی) را درست برآورد نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قربانی پیرعلی دهی، فاطمه، و ولی زاده، اقدس. (1394). تاثیر درس های عملی کشاورزی درعملکرد دانشجویان علوم زراعی دانشگاه پیام نور دهلران. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، -(34)، 28-39. SID. https://sid.ir/paper/200438/fa

    Vancouver: کپی

    قربانی پیرعلی دهی فاطمه، ولی زاده اقدس. تاثیر درس های عملی کشاورزی درعملکرد دانشجویان علوم زراعی دانشگاه پیام نور دهلران. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی[Internet]. 1394؛-(34):28-39. Available from: https://sid.ir/paper/200438/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه قربانی پیرعلی دهی، و اقدس ولی زاده، “تاثیر درس های عملی کشاورزی درعملکرد دانشجویان علوم زراعی دانشگاه پیام نور دهلران،” پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، vol. -، no. 34، pp. 28–39، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/200438/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا