Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

718
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

270
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین میزان بهینه تزریق گاز دی نیتروژن مونواکسید به موتور انژکتوری بنزینی جهت کاهش آلایندگی

صفحات

 صفحه شروع 381 | صفحه پایان 392

چکیده

 آلاینده های خروجی از وسایل نقلیه موتوری جزء خطرناک ترین آلاینده ها هستند و عامل 50 تا 90 درصد آلودگی هوا به شمار می روند. با رشد چشمگیر وسایل نقلیه موتوری و با توجه به میزان آلایندگی آنها, امروزه پژوهش های بسیاری در زمینه بهینه سازی موتورهای وسایل نقلیه موتوری در راستای کاهش آلایندگی ها توسط پژوهشگران صورت گرفته است. هدف این تحقیق بررسی اثر تزریق گاز دی نیتروژن مونواکسید به هوای ورودی موتور بنزینی انژکتوری بر آلایندگی های خروجی در سه سرعت دورانی و تعیین مقدار بهینه درصد گاز دی نیتروژن مونواکسید و سرعت دورانی است. در این راستا, هوا با گاز دی نیتروژن مونواکسید در غلظت های 0, 4, 8, 12 و 16 درصد مخلوط گردید و به موتور تزریق شد. سپس تاثیر آن بر آلاینده ها, مورد اندازه گیری قرار گرفت. هر یک از آلاینده ها نسبت به درصد دی نیتروژن مونواکسید موجود در هوای موتور و سرعت دورانی در سه بعد مدل سازی و با استفاده از الگوریتم ژنتیک بهینه سازی شدند. نتایج به دست آمده نشان داد که با افزایش میزان غلظت دی نیتروژن مونواکسید موجود در هوای ورودی موتور, میزان CO و HC کاهش چشمگیر و میزان CO2 و NOx افزایش می یابند. همچنین با افزایش سرعت دورانی موتور همزمان با افزایش میزان غلظت دی نیتروژن مونواکسید, میزان CO, CO2,HC  و NOx کاهش داشتند. میزان غلظت دی نیتروژن مونواکسید و سرعت دورانی بهینه به دست آمده از روش الگوریتم ژنتیک برای آلایندگی به ترتیب برابر 14.54 درصد و 3184rpm می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاری، مرتضی، قمری، بهرام، و باقری، نیکروز. (1394). تعیین میزان بهینه تزریق گاز دی نیتروژن مونواکسید به موتور انژکتوری بنزینی جهت کاهش آلایندگی. ماشین های کشاورزی، 5(2)، 381-392. SID. https://sid.ir/paper/201278/fa

    Vancouver: کپی

    قاری مرتضی، قمری بهرام، باقری نیکروز. تعیین میزان بهینه تزریق گاز دی نیتروژن مونواکسید به موتور انژکتوری بنزینی جهت کاهش آلایندگی. ماشین های کشاورزی[Internet]. 1394؛5(2):381-392. Available from: https://sid.ir/paper/201278/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی قاری، بهرام قمری، و نیکروز باقری، “تعیین میزان بهینه تزریق گاز دی نیتروژن مونواکسید به موتور انژکتوری بنزینی جهت کاهش آلایندگی،” ماشین های کشاورزی، vol. 5، no. 2، pp. 381–392، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/201278/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا