مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

821
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

864
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کیفیت خدمات موزه ها از نگاه گردشگران و تأثیر آن بر رضایت و تمایلات رفتاری آنان، مورد مطالعاتی: موزه های مشروطه و قاجار تبریز

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 52

چکیده

 همگام با روندهای جهانی در گردشگری فرهنگی, گردشگری میراث فرهنگی به عنوان شکل رایجی از گردشگری, پدید آمده است. موزه ها نه تنها عامل مهمی در توسعه محلی بوده و در حفظ میراث فرهنگی جامعه مفید هستند, بلکه عامل بسیار مؤثری در جذب گردشگران فرهنگی و رشد صنعت گردشگری در کشور است. مقاله حاضر به ارزیابی نظرات گردشگران از کیفیت خدمات موزه های قاجار و مشروطه شهر تبریز پرداخته است. این تحقیق به لحاظ هدف, توصیفی-تجربی و به لحاظ زمانی, مقطعی و به روش پیمایشی انجام گرفته است. جامعه هدف, گردشگران بازدیدکننده از موزه های قاجار و مشروطه تبریز در تعطیلات نوروزی سال 1393 بود که در بازه زمانی یک ماهه (اواسط اسفند 1392 تا اواسط فروردین 1393) از این موزه ها بازدید به عمل آورده اند. مشارکت پاسخگویان در مصاحبه به صورت داوطلبانه بوده و بنابراین آن ها با میل و رغبت خود به سؤال ها پاسخ دادند. تعداد 320 پرسش نامه به صورت کاملاً تصادفی در بین گردشگران توزیع شد که 309 قابل قبول, تحلیل شد. تحقیق شامل 7 متغیر اصلی و 5 متغیر جمعیت شناختی است. از 7 متغیر اصلی و 5 متغیر مربوط به ابعاد کیفیت خدمات یعنی همدلی, عوامل فیزیکی, مسئولیت پذیری, تضمین و قابلیت اتکاء است که از مدل سروپرف استخراج شده و دو متغیر مربوط به رضایت و تمایلات رفتاری بازدیدکنندگان است. هدف اصلی در بررسی, ابعاد کیفیت خدمات موزه ها از دیدگاه گردشگران و اهداف فرعی آن شامل تأثیر این ارزیابی ها بر رضایت و تمایلات رفتاری گردشگران است؛ که به همین دلیل 5 فرضیه طرح شده که نتایج بیانگر اثرات مثبت و معنی دار کیفیت خدمات و رضایت بر تمایلات رفتاری و تأثیر معنی دار کیفیت خدمات بر رضایت است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رهبری پور، کسری، سالک، رقیه، پژوهان، موسی، و قاسم زاده، بهنام. (1397). بررسی کیفیت خدمات موزه ها از نگاه گردشگران و تأثیر آن بر رضایت و تمایلات رفتاری آنان, مورد مطالعاتی: موزه های مشروطه و قاجار تبریز. معماری و شهرسازی آرمان شهر، -(23 )، 41-52. SID. https://sid.ir/paper/202341/fa

    Vancouver: کپی

    رهبری پور کسری، سالک رقیه، پژوهان موسی، قاسم زاده بهنام. بررسی کیفیت خدمات موزه ها از نگاه گردشگران و تأثیر آن بر رضایت و تمایلات رفتاری آنان, مورد مطالعاتی: موزه های مشروطه و قاجار تبریز. معماری و شهرسازی آرمان شهر[Internet]. 1397؛-(23 ):41-52. Available from: https://sid.ir/paper/202341/fa

    IEEE: کپی

    کسری رهبری پور، رقیه سالک، موسی پژوهان، و بهنام قاسم زاده، “بررسی کیفیت خدمات موزه ها از نگاه گردشگران و تأثیر آن بر رضایت و تمایلات رفتاری آنان, مورد مطالعاتی: موزه های مشروطه و قاجار تبریز،” معماری و شهرسازی آرمان شهر، vol. -، no. 23 ، pp. 41–52، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/202341/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button