مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,097
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

696
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی آیرودینامیکی دو بعدی ورودی هوای S - شکل موتور توربوجت با در نظر گرفتن اثرات دماغه

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 69

چکیده

 یکی از روش های طراحی آیرودینامیکی مجاری داخلی - S شکل, روش طراحی معکوس می باشد. در اینگونه مسائل, هندسه دیواره ها, مجهول و توزیع فشار در راستای آنها, معلوم است. برای این منظور از یک روش جدید طراحی معکوس بنام ریسمان انعطاف پذیر برای طراحی معکوس مجرای - S شکل استفاده می شود. در این روش, دیواره های مجهول مجرا تحت الگوریتمی بر مبنای حرکت ریسمان انعطاف پذیر, از یک حدس اولیه تا رسیدن به هندسه نهائی و متناظر با توزیع فشار هدف, تغییر شکل می دهند. جهت طراحی دو بعدی ورودی هوای - S شکل یک موتور توربوجت, ابتدا با توجه به عدد ماخ پروازی پرنده و شرایط مورد نیاز در ورودی به موتور, با ترکیب کد طراحی معکوس و حل کننده جریان اویلری (جریان ایده آل) طراحی دو بعدی اولیه بدون در نظر گرفتن اثرات دماغه موتور صورت می گیرد. سپس, لبه ورودی مجرا بگونه ای طراحی می شود که جریان روی پوسته بیرونی مجرا مافوق صوت نگردد. در مرحله بعد, با تقسیم بندی محدوده شبکه بندی به دو قسمت, کد اویلری حل جریان برای در نظر گرفتن اثرات دماغه موتور توسعه داده شده و پس از ترکیب آن با کد طراحی معکوس, طراحی مجرای ورودی هوا همراه با دماغه موتور صورت می گیرد. در نهایت با تحلیل عددی مجرای طراحی شده, صحت عملکرد روش طراحی تایید می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نیلی احمدآبادی، مهدی، قدک، فرهاد، محمدی، محسن، و نجاتی، اشکان. (1390). طراحی آیرودینامیکی دو بعدی ورودی هوای S - شکل موتور توربوجت با در نظر گرفتن اثرات دماغه. مکانیک سازه ها و شاره ها، 1(1)، 59-69. SID. https://sid.ir/paper/212727/fa

    Vancouver: کپی

    نیلی احمدآبادی مهدی، قدک فرهاد، محمدی محسن، نجاتی اشکان. طراحی آیرودینامیکی دو بعدی ورودی هوای S - شکل موتور توربوجت با در نظر گرفتن اثرات دماغه. مکانیک سازه ها و شاره ها[Internet]. 1390؛1(1):59-69. Available from: https://sid.ir/paper/212727/fa

    IEEE: کپی

    مهدی نیلی احمدآبادی، فرهاد قدک، محسن محمدی، و اشکان نجاتی، “طراحی آیرودینامیکی دو بعدی ورودی هوای S - شکل موتور توربوجت با در نظر گرفتن اثرات دماغه،” مکانیک سازه ها و شاره ها، vol. 1، no. 1، pp. 59–69، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/212727/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button