Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,768
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,020
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر درس هندسه کاربردی بر تواناییِ فضایی دانشجویان معماری بررسی میزان تأثیر روش های آموزشِ مرسومِ هندسه ترسیمی در معماری

صفحات

 صفحه شروع 129 | صفحه پایان 146

چکیده

 با توجه به تأثیرگذاری افزایش توانایی فضایی دانشجویان بر درک فضاها و احجام, هدف این پژوهش بررسی میزان اثربخشی یکی از دروس پایه کارشناسی بر افزایش توانایی فضایی است. لذا پرسش اساسی این است که آیا تدریس هندسه کاربردی, با شیوه ی مرسوم میتواند به هدف اصلی تبیین شده در برنامه مصوب شورای عالی برنامهریزی که همانا افزایش توانایی فضایی دانشجویان است, پاسخ گوید؟ برای پاسخ دادن به این پرسش, با مرور سابقه مطالعات مربوط به توانایی فضایی و تأثیر هندسه ترسیمی (بهعنوان بخش اصلی درس هندسه کاربردی) بر آن, مفاهیم و نظریههای مرتبط گردآوری شد. برای تدقیق نتایج تحقیق, بر طبق دو زیرمجموعه توانایی فضایی دو آزمون انتخاب شد و این آزمونها با استفاده از روش تحقیق شبهتجربی پیشآزمون و پسآزمون با گروه گواه در دو دانشگاه با دو برنامه مختلف آموزشی برگزار و نتایج تحلیل گردید. نتایج آزمونها نشان داد که نه تنها گذراندن درس هندسه کاربردی باعث افزایش توانایی فضایی دانشجویان نشده است, بلکه موجب کاهشی معنادار در هر دو گروه آزمون شده است. این در صورتی است که دادههای گروه گواه افزایشی غیرمعنادار را نشان میدهد. یکی از علل احتمالی این نتایج را میتوان تغییر استراتژی دانشجویان در حل مسائل فضایی دانست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی تاجر، سعید، و سجادی هزاوه، سیدایمان. (1397). تأثیر درس هندسه کاربردی بر تواناییِ فضایی دانشجویان معماری بررسی میزان تأثیر روش های آموزشِ مرسومِ هندسه ترسیمی در معماری. نامه معماری و شهرسازی، 10(20 )، 129-146. SID. https://sid.ir/paper/215815/fa

    Vancouver: کپی

    علی تاجر سعید، سجادی هزاوه سیدایمان. تأثیر درس هندسه کاربردی بر تواناییِ فضایی دانشجویان معماری بررسی میزان تأثیر روش های آموزشِ مرسومِ هندسه ترسیمی در معماری. نامه معماری و شهرسازی[Internet]. 1397؛10(20 ):129-146. Available from: https://sid.ir/paper/215815/fa

    IEEE: کپی

    سعید علی تاجر، و سیدایمان سجادی هزاوه، “تأثیر درس هندسه کاربردی بر تواناییِ فضایی دانشجویان معماری بررسی میزان تأثیر روش های آموزشِ مرسومِ هندسه ترسیمی در معماری،” نامه معماری و شهرسازی، vol. 10، no. 20 ، pp. 129–146، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/215815/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا