Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

449
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

498
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل پارامتریک چندهدفه اصلاح شده برای اولویت بندی اهداف کلی در حمل ونقل درون شهری

صفحات

 صفحه شروع 383 | صفحه پایان 399

چکیده

 یکی از مهم ترین مراحل در انجام مطالعات ویا اقدامات حمل و نقلی, تعیین میزان اهمیت و اولویت اهداف حمل ونقلی شهر است. به طور کلی دو نوع هدف در مطالعات حمل ونقلی می تواند تعریف شود: اهداف کلی و اهداف جرئی. این مقاله به دنبال ارائه روشی برای اولویت بندی یکپارچه اهداف کلی حمل ونقلی است, به گونه ای که دیدگاه همه افراد (مسوولان, متصدیان و کارشناسان) مرتبط با امر حمل ونقل در این اولویت بندی در نظر گرفته شود. در روش ارائه شده, پس از دریافت نظر همه افراد در خصوص امتیاز و اولویت هر هدف, از روش پارامتریک وزن دهی, به یک اولویت بندی یکپارچه از دیدگاه همگان دست یافته می شود. با توجه به پراکندگی امتیازهای ارائه شده توسط افراد مختلف, ساختار غالب و مغلوبی برای هر هدف کلی نسبت به سایر اهداف کلی در نظر گرفته شده و روش بهینه سازی چندهدفه پارامتریک به گونه ای اصلاح شده است که این ساختار غالب و مغلوبی در اولویت اهداف موثر باشد. روش ارائه شده برای اولویت بندی اهداف کلی شهر مشهد نشان می دهد که در صورت عدم لحاظ کردن پراکندگی در امتیازها (و صرفا استفاده از مقدار میانگین امتیازها) به نتایج متفاوتی منجر خواهد شد که می تواند با خطای تصمیم گیری همراه باشد. نتایج این مطالعه نشان می دهد که سه هدف کلی اولویت دار به دست آمده از دو روش وزن دهی ساده و روش ارائه شده در شهر مشهد مشابه هستند, ولی اولویت چهارم به دست آمده از دو روش متفاوت هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بابایی، محسن. (1398). ارائه مدل پارامتریک چندهدفه اصلاح شده برای اولویت بندی اهداف کلی در حمل ونقل درون شهری. مهندسی حمل و نقل، 11(2 (پیاپی 43) )، 383-399. SID. https://sid.ir/paper/223866/fa

    Vancouver: کپی

    بابایی محسن. ارائه مدل پارامتریک چندهدفه اصلاح شده برای اولویت بندی اهداف کلی در حمل ونقل درون شهری. مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1398؛11(2 (پیاپی 43) ):383-399. Available from: https://sid.ir/paper/223866/fa

    IEEE: کپی

    محسن بابایی، “ارائه مدل پارامتریک چندهدفه اصلاح شده برای اولویت بندی اهداف کلی در حمل ونقل درون شهری،” مهندسی حمل و نقل، vol. 11، no. 2 (پیاپی 43) ، pp. 383–399، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223866/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا