مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

475
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

540
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثرات هماهنگ سازی زمانبندی تقاطع های چراغدار به روش عرض باند عبوری (مطالعه موردی: شهر قزوین)

صفحات

 صفحه شروع 213 | صفحه پایان 231

چکیده

 در شبکه های حمل و نقل شهری, تقاطع ها به عنوان گره بیشترین تاخیر را به کاربران شبکه وارد می کنند. وقتی که تقاطعات یک راه شریانی نزدیک یکدیگر واقع شده باشند, عملکرد آن ها به شدت تحت تاثیر یکدیگر خواهدبود, بنابراین رابطه بین طرح های زمان بندی تقاطعات مجاور هم بروی ظرفیت کلی مسیر تاثیر می گذارد. دراین پژوهش اثرات اجرای کنترل هماهنگ تقاطع های متوالی باروش عرض باندعبوری مورد بررسی قرار گرفت. به این منظور دو شبکه از تقاطع های تحت کنترل هوشمند مرکزی شهرقزوین برای مطالعه ی اصلی و اعتبارسنجی انتخاب گردیدند. داده های به دست آمده از برداشت میدانی, در نرم افزار شبیه ساز سینکرو وارد و تقاطع ها به منظور به دست آوردن نتایج شبیه سازی و سناریو های مختلف تعریف گردید. براساس نتایج, درشرایط فوق اشباع ساعت اوج, بهینه سازی ازطریق کنترل هماهنگ تقاطع ها شاخص های کارآیی را از جمله تاخیرکل10 درصد, توقف کل 6 درصد, سرعت متوسط 12 درصد, زمان سفر 8 درصد, سوخت مصرفی 7 درصد و طول صف را 25 درصد بهبود می بخشد, علاوه براین درچارچوب پژوهش به اثرات اجرای فازگردشی تاخیری وهمچنین شرایط غیر اشباع بر کیفیت هماهنگ سازی پرداخته شده است. در پایان با انجام اعتبارسنجی, صحت نتایج بدست آمده مورد تایید قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی، امیرمسعود، و طاهری، سعید. (1397). بررسی اثرات هماهنگ سازی زمانبندی تقاطع های چراغدار به روش عرض باند عبوری (مطالعه موردی: شهر قزوین). مهندسی حمل و نقل، 10(2 (پیاپی 39) )، 213-231. SID. https://sid.ir/paper/223890/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی امیرمسعود، طاهری سعید. بررسی اثرات هماهنگ سازی زمانبندی تقاطع های چراغدار به روش عرض باند عبوری (مطالعه موردی: شهر قزوین). مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1397؛10(2 (پیاپی 39) ):213-231. Available from: https://sid.ir/paper/223890/fa

    IEEE: کپی

    امیرمسعود رحیمی، و سعید طاهری، “بررسی اثرات هماهنگ سازی زمانبندی تقاطع های چراغدار به روش عرض باند عبوری (مطالعه موردی: شهر قزوین)،” مهندسی حمل و نقل، vol. 10، no. 2 (پیاپی 39) ، pp. 213–231، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223890/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button