مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

448
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

502
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پاسخ شبه استاتیکی روسازی آسفالتی لایه ای با رفتار ویسکوالاستیک به روش المان دیفرانسیل کوادرچر

صفحات

 صفحه شروع 311 | صفحه پایان 334

چکیده

 تحلیل پاسخ روسازی راه اعم از جابجایی, کرنش و تنش ناشی از بارهای آنی وارده, یکی از چالش های مهم طراحی روسازی است. برای تحلیل عددی این مسئله می توان روش های متعددی همچون اجزاء محدود, اجزاء مرزی و غیره را به کار گرفت اما از آنجایی که در همه مسائل, دقت بیشتر و زمان کمتر رسیدن به پاسخ, انگیزه اصلی است, در این پژوهش, روش نوین دیفرانسیل کوادرچر (DQM) به کار گرفته شده است. در بیشتر پژوهش های انجام شده تا به امروز, رفتار روسازی انعطاف پذیر را به صورت الاستیک در نظر گرفته اند, درصورتی که لایه بتن آسفالتی (AC) سازه روسازی, به صورت ویسکوالاستیک رفتار می کند. نظریه ویسکوالاستیسیته, یک دیدگاه قدیمی است اما کاربرد آن در مدل سازی روسازی انعطاف پذیر, با توجه به اثر توام ساختار لایه ای روسازی و رفتار ویسکوالاستیک مخلوط آسفالتی, کار مدل سازی را پیچیده تر می سازد. در این پژوهش, نخست, با انتگرال گیری افزایشی اصل تطابق بولتزمنو بکارگیری مدل ماکسول-ویچرت تعمیم یافته برای رفتار ویسکوالاستیک, معادلات حرکت افزایشی سه بعدی تقارن محوری بدست می آیند و با استفاده از DQM گسسته سازی می شوند. سپس مثال هایی به منظور صحت سنجی مدل سه بعدی تقارن محوری لایه ای با رفتار ویسکوالاستیک خطی با بکارگیری روش المان دیفرانسیل کوادرچر (DQEM), مدل سازی و نتایج حاصل از این روش با حل های تحلیلی و نتایج روش اجزا محدود (نرم افزار آباکوس) مقایسه می گردد. در پایان, سازه روسازی انعطاف پذیر با رفتار ویسکوالاستیک خطی تحت بارگذاری سینوسی و به صورت شبه استاتیکی تحلیل شده و تاثیرات پاسخ ویسکوالاستیک روسازی تحت بارگذاری بار سرعت های مختلف وسیله نقلیه و همچنین تنش و کرنش کششی زیر لایه AC, تنش قائم روی بستر و جابجایی قائم سطح روسازی که به طور معمول در طراحی روسازی مورد استفاده قرار می گیرند, بررسی می شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رامش خواه، سینا، ملکوتی علون آبادی، محمود، ملک زاده، پرویز، و معراجی، سیدحامد. (1397). پاسخ شبه استاتیکی روسازی آسفالتی لایه ای با رفتار ویسکوالاستیک به روش المان دیفرانسیل کوادرچر. مهندسی حمل و نقل، 10(2 (پیاپی 39) )، 311-334. SID. https://sid.ir/paper/223900/fa

    Vancouver: کپی

    رامش خواه سینا، ملکوتی علون آبادی محمود، ملک زاده پرویز، معراجی سیدحامد. پاسخ شبه استاتیکی روسازی آسفالتی لایه ای با رفتار ویسکوالاستیک به روش المان دیفرانسیل کوادرچر. مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1397؛10(2 (پیاپی 39) ):311-334. Available from: https://sid.ir/paper/223900/fa

    IEEE: کپی

    سینا رامش خواه، محمود ملکوتی علون آبادی، پرویز ملک زاده، و سیدحامد معراجی، “پاسخ شبه استاتیکی روسازی آسفالتی لایه ای با رفتار ویسکوالاستیک به روش المان دیفرانسیل کوادرچر،” مهندسی حمل و نقل، vol. 10، no. 2 (پیاپی 39) ، pp. 311–334، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223900/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button