Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

787
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,028
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی سهم سیاست های مدیریتی حمل و نقل بر انتخاب طریقه های جایگزین سواری شخصی در سفرهای کاری روزانه

صفحات

 صفحه شروع 181 | صفحه پایان 197

چکیده

 دیدگاه سیاستگذاران حمل و نقل در ارتقای شرایط حمل و نقلی جامعه, با دیدگاه مردم که در پی بهبود شرایط سفر خود هستند, متفاوت است. لزوم رویکردی رفتاری به منظور شناسایی این تفاوتها در زمینه سیاست های نظری مدیریت حمل و نقل مورد توجه این پژوهش است. در این رویکرد با استفاده از مبانی طراحی آزمایش و مدل های لوجیت, سیاست های مدیریتی به همراه سایر متغیرهای حمل و نقلی و اقتصادی - اجتماعی موثر بر تغییر شیوه سفر از وسیله نقلیه شخصی به سایر طریقه های سفر در سفرهای روزانه شهروندان بررسی شده است. در این مقاله با در نظر گرفتن سه سیاست دفعی و دو سیاست جذبی, از رجحان های بیان شده 288 شاغل در محدوده مرکزی شهر تهران که با سواری شخصی به محل کار خود رفته اند, در ساختن شش مدل تمایل به طریقه های سفر غیر شخصی استفاده شده است. شناسایی سیاست های موثر در انتخاب طریقه های سفر غیر شخصی, نشان می دهد که سیاست های جذبی عمدتا بر انتخاب طریقه های همگانی و سیاست های دفعی بر انتخاب گزینه های شبه همگانی موثرند. نتایج نشان می دهد که سیاست های مدیریت تقاضای حمل و نقل در انتخاب طریقه های جایگزین تاثیرات متفاوتی دارند و اگر چه سهمی حدود 14 درصد بر انتخاب گزینه همگانی با دسترسی پیاده و هفت درصد در انتخاب طریقه تاکسی دارند, برای سایر طریقه های مورد مطالعه تاثیری بیش از دو درصد ندارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حبیبیان، میقات، و کرمانشاه، محمد. (1391). بررسی سهم سیاست های مدیریتی حمل و نقل بر انتخاب طریقه های جایگزین سواری شخصی در سفرهای کاری روزانه. مهندسی حمل و نقل، 3(3 (پیاپی 11))، 181-197. SID. https://sid.ir/paper/223902/fa

    Vancouver: کپی

    حبیبیان میقات، کرمانشاه محمد. بررسی سهم سیاست های مدیریتی حمل و نقل بر انتخاب طریقه های جایگزین سواری شخصی در سفرهای کاری روزانه. مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1391؛3(3 (پیاپی 11)):181-197. Available from: https://sid.ir/paper/223902/fa

    IEEE: کپی

    میقات حبیبیان، و محمد کرمانشاه، “بررسی سهم سیاست های مدیریتی حمل و نقل بر انتخاب طریقه های جایگزین سواری شخصی در سفرهای کاری روزانه،” مهندسی حمل و نقل، vol. 3، no. 3 (پیاپی 11)، pp. 181–197، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223902/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا