مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,018
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

658
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اجزای محدود رفتار تیرهای بتنی تقویت شده پلها با مواد کامپوزیتی

صفحات

 صفحه شروع 227 | صفحه پایان 244

چکیده

 نتایج آزمایشگاهی نشان می دهند که تقویت خمشی تیرهای بتنی با پلیمرهای مسلح شده با الیاف کربنی CFRP رضایت بخش است. در این مقاله از روش چسباندن خارجی (EB) و جایگذاری نزدیک سطح (NSM) برای تقویت تیرهای بتن مسلح در پلها استفاده شده است و میزان کارآمدی روش های نامبرده بر افزایش ظرفیت خمشی تیرهای بتنی ای که تحت بارهای یکنواخت قرار گرفته اند, ارزیابی شده است. ابتدا, نتایج آزمایشگاهی سه تیر دارای ویژگی های مختلف با نتایج به دست آمده از مدل عددی و نتایج محاسبه شده بر اساس آیین نامه ACI مقایسه شده است. نتایج, سازگاری مناسبی با نتایج مدل های ساخته شده توسط Ansys دارند. سپس تاثیر نحوه آرایش, تعداد لایه ها, مقدار ورق CFRP در روش EB, و تعداد شیارها و ابعاد شیار در روش NSM و تاثیر مقاوم سازی بر سازه های پیش بارگذاری شده, بر روی شاه تیرهای بتنی واقعی پل 42 ساله ای Interstate که توسط Aidoo و همکارانش, به نام نمونه کنترل و نمونه های تقویت شده به روش EB و NSM تحت بار یکنواخت تا مرحله شکست, مورد آزمایش قرار گرفته بودند, به وسیله مدل های رایانه ای, ساخته شده و مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان می دهند که نمودار بار - تغییر مکان با نتایج آزمایش های گزارش شده تطابق خوبی دارند, و با افزایش نسبت CFRP در مقطع, ظرفیت باربری نمونه ها تا 30% افزایش یافته, ولی با تغییر تدریجی تعداد لایه های ورق CFRP از 4 لایه در وسط تا یک لایه در نواحی تکیه گاه در طول تیر نسبت به تیر کنترل افزایش مقاومت برابر %32.3 است. همچنین با افزایش یک نسبت یکسان از CFRP, تیرهای تقویت شده به روش NSM, به مقاومت نهایی بیشتری (10%) نسبت به تیرهای تقویت شده به روش EB رسیده اند. در ضمن مقاومت نهایی تیرهای تقویت شده به پیش بارگذاری تیرها وابسته نیست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عرب زاده، ابوالفضل، عبدالصمد، رامی، و دانشجو، فرهاد. (1391). بررسی اجزای محدود رفتار تیرهای بتنی تقویت شده پلها با مواد کامپوزیتی. مهندسی حمل و نقل، 3(3 (پیاپی 11))، 227-244. SID. https://sid.ir/paper/223906/fa

    Vancouver: کپی

    عرب زاده ابوالفضل، عبدالصمد رامی، دانشجو فرهاد. بررسی اجزای محدود رفتار تیرهای بتنی تقویت شده پلها با مواد کامپوزیتی. مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1391؛3(3 (پیاپی 11)):227-244. Available from: https://sid.ir/paper/223906/fa

    IEEE: کپی

    ابوالفضل عرب زاده، رامی عبدالصمد، و فرهاد دانشجو، “بررسی اجزای محدود رفتار تیرهای بتنی تقویت شده پلها با مواد کامپوزیتی،” مهندسی حمل و نقل، vol. 3، no. 3 (پیاپی 11)، pp. 227–244، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223906/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button