مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,291
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,102
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد آزمون های آماری در تشخیص خطای انتشار در فراتحلیل اثرات ایمنی (نمونه موردی: فراتحلیل اثرات طرح های آرام سازی ترافیک شهری)

صفحات

 صفحه شروع 215 | صفحه پایان 226

چکیده

 در سال های اخیر استفاده از مرور نظام مند که شامل فراتحلیل می شود, در علوم مختلف از جمله ایمنی ترافیک رشد چشمگیری داشته است.فراتحلیل, روشی برای خلاصه سازی و برآورد تخمین کلی از مطالعاتی است که به بررسی اثر اصلاحات انجام گرفته در ایمنی ترافیک می پردازد. یکی از مهمترین خطاهای موجود در روش فراتحلیل, خطای انتشار است, که ناشی از عدم انتشار مطالعات عموما کوچک و دارای تاثیر غیر قابل انتظار است. نمودار قیفی یک ابزار بصری برای تشخیص خطای انتشار است, اگر چه ارزیابی چشمی نمودار قیفی به تحلیلگر در دستیابی به فهمی از طبیعت داده ها کمک می کند اما مطلوبست که برای کاهش ارزیابی های ذهنی در تشخیص خطای انتشار, از آزمون های آماری استفاده گردد. این مقاله به معرفی و تشریح دو آزمون آماری روش همبستگی رتبه بندی و روش رگرسیون خطی, در تشخیص خطای انتشار در فراتحلیل اثرات ایمنی بر اساس نمودار قیفی می پردازد. به عنوان نمونه موردی, فراتحلیل اثرات ایمنی طرح های آرام سازی ترافیک شهری انجام گرفت, این مطالعه به دلیل عدم بررسی خطای انتشار و تفاوت بین نتایج ارایه شده در ادبیات پیشین دارای اهمیت است. این مطالعه موردی دربر گیرنده اطلاعات 46 مطالعه است که به بررسی تاثیر طرح های آرام سازی ترافیک پرداخته اند. فراتحلیل انجام گرفته به ترتیب بیانگر کاهش های 15, 17 و 14 درصدی, به طور میانگین در شمار تصادفات جرحی, غیر جرحی و کل تصادفات بعد از اعمال اصلاحات آرام سازی ترافیک است. آزمون های آماری, عدم وجود خطای انتشار را در مطالعات ارزیابی شده نشان دادند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیدابریشمی، سیداحسان، و کریمی، ارسطو. (1391). کاربرد آزمون های آماری در تشخیص خطای انتشار در فراتحلیل اثرات ایمنی (نمونه موردی: فراتحلیل اثرات طرح های آرام سازی ترافیک شهری). مهندسی حمل و نقل، 3(3 (پیاپی 11))، 215-226. SID. https://sid.ir/paper/223907/fa

    Vancouver: کپی

    سیدابریشمی سیداحسان، کریمی ارسطو. کاربرد آزمون های آماری در تشخیص خطای انتشار در فراتحلیل اثرات ایمنی (نمونه موردی: فراتحلیل اثرات طرح های آرام سازی ترافیک شهری). مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1391؛3(3 (پیاپی 11)):215-226. Available from: https://sid.ir/paper/223907/fa

    IEEE: کپی

    سیداحسان سیدابریشمی، و ارسطو کریمی، “کاربرد آزمون های آماری در تشخیص خطای انتشار در فراتحلیل اثرات ایمنی (نمونه موردی: فراتحلیل اثرات طرح های آرام سازی ترافیک شهری)،” مهندسی حمل و نقل، vol. 3، no. 3 (پیاپی 11)، pp. 215–226، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223907/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button