مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

797
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

637
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر محل مرکز ناحیه بر نتایج تخصیص ترافیک، مطالعه موردی شهر مشهد

صفحات

 صفحه شروع 641 | صفحه پایان 652

چکیده

 روند مطالعات برنامه ریزی حمل ونقل بر پایه تقسیم بندی محدوده مورد مطالعه به نواحی ترافیکی استوار است. در فرآیند مدل سازی پروژ ههای حمل ونقل, معمولا هر ناحیه ترافیکی با یک نقطه درون ناحیه با نام مرکز ناحیه نشان داده می شود که به عنوان مبدأ و مقصد تمام سفرهای آن ناحیه فرض می شود. این فرض بزرگ و تامل برانگیز در اکثر مطالعات حمل و نقلی اعمال شده و به دلیل عدم تطابق با واقعیت ممکن است موجب ایجاد خطا در نتایج شود. این مقاله با توجه به سابقه پژوهشی اندک در این زمینه, به بررسی تاثیر محل مرکز ناحیه بر نتایج تخصیص ترافیک به صورت کمی و ریاضی و در قالب یک نمونه موردی می پردازد. سه روش متفاوت برای تعیین مرکز ناحیه در دو سناریو متفاوت ایجاد کما نهای ارتباطی معرفی شده است. در سناریو اول تعداد کمانهای ارتباطی در نواحی ترافیکی متغیر و متفاوت از یکدیگر هستند, اما محل گره اتصال در هر سه روش یکسان باقی م یماند. در سناریو دوم پس از انتخاب مرکز ناحیه در هر روش, نزدیک ترین گره به مرکز ناحیه به عنوان گره اتصال در نظر گرفته می شود. نتایج این پژوهش نشان م یدهد که برای مطالعه موردی شهر مشهد, تغییر در محل مرکز ناحیه موجب تغییر در ضریب خوبی برازش برآورد به مشاهده حجم جریان )نتایج تخصیص ترافیک در ساعت اوج ترافیک صبح( در 87 کمان انتخابی, به میزان تقریبی 1.7 درصد در سناریو اول و 20 درصد در سناریو دوم ایجاد کما نهای ارتباطی شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کامیاب، صالحه، و ممدوحی، امیررضا. (1394). بررسی تاثیر محل مرکز ناحیه بر نتایج تخصیص ترافیک, مطالعه موردی شهر مشهد. مهندسی حمل و نقل، 6(4)، 641-652. SID. https://sid.ir/paper/223957/fa

    Vancouver: کپی

    کامیاب صالحه، ممدوحی امیررضا. بررسی تاثیر محل مرکز ناحیه بر نتایج تخصیص ترافیک, مطالعه موردی شهر مشهد. مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1394؛6(4):641-652. Available from: https://sid.ir/paper/223957/fa

    IEEE: کپی

    صالحه کامیاب، و امیررضا ممدوحی، “بررسی تاثیر محل مرکز ناحیه بر نتایج تخصیص ترافیک, مطالعه موردی شهر مشهد،” مهندسی حمل و نقل، vol. 6، no. 4، pp. 641–652، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223957/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button