مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,115
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

283
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش الگوی اتصال مرکز ناحیه ها بر نتایج تخصیص ترافیک (مطالعه موردی: شهر قزوین)

صفحات

 صفحه شروع 175 | صفحه پایان 183

چکیده

 در ادبیات برنامه ریزی حمل ونقل جهت برقراری ارتباط بین جانب عرضه (شامل شبکه معابر) و جانب تقاضا (شامل ناحیه های ترافیکی), نیاز به تعریف مرکز ناحیه و کمان اتصال است. انتخاب مرکز ناحیه و کمان های اتصال معمولا بر اساس تجربه, قضاوت کارشناسی و شناخت محقق از شبکه حمل ونقل صورت می گیرد, که با وجود اهمیت بسیار, کمتر مورد توجه قرار گرفته است. هدف اصلی مقاله حاضر, تحلیل کمی نقش الگوی اتصال ها بر نتایج تخصیص ترافیک استاتیک است. با استفاده از روش تخصیص تعادل کاربر, سناریوهای مختلف اتصال, از تنها یک اتصال برای هر ناحیه تا تمام اتصال های ممکن, مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد. جهت پیاده سازی این مفاهیم به شکل کمی, از مدل شبکه معابر شهر قزوین با 113 ناحیه ترافیکی و حدود 400 هزار نفر جمعیت, به عنوان مطالعه موردی, استفاده می شود. نتایج اجرای شش سناریوی مختلف, به عنوان نمونه, نشان می دهد که تغییر نحوه و تعداد اتصال ها می تواند تا 10 درصد بر متوسط حجم تردد در معابر و تا 20 درصد بر کل مسافت پیموده شده و زمان صرف شده در شبکه تاثیر داشته باشد؛ همچنین تعدد سناریوهای ممکن و تنوع معیارهای ارزیابی, که باعث دشواری ایجاد الگوی اتصال بهینه می شود, بر نقش این عناصر مجازی در فرآیند تخصیص تاکید دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بشیری نیا، مهدی، و ممدوحی، امیررضا. (1396). نقش الگوی اتصال مرکز ناحیه ها بر نتایج تخصیص ترافیک (مطالعه موردی: شهر قزوین). مهندسی عمران امیرکبیر (امیرکبیر)، 49(1)، 175-183. SID. https://sid.ir/paper/356964/fa

    Vancouver: کپی

    بشیری نیا مهدی، ممدوحی امیررضا. نقش الگوی اتصال مرکز ناحیه ها بر نتایج تخصیص ترافیک (مطالعه موردی: شهر قزوین). مهندسی عمران امیرکبیر (امیرکبیر)[Internet]. 1396؛49(1):175-183. Available from: https://sid.ir/paper/356964/fa

    IEEE: کپی

    مهدی بشیری نیا، و امیررضا ممدوحی، “نقش الگوی اتصال مرکز ناحیه ها بر نتایج تخصیص ترافیک (مطالعه موردی: شهر قزوین)،” مهندسی عمران امیرکبیر (امیرکبیر)، vol. 49، no. 1، pp. 175–183، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/356964/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button