مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,416
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,047
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی تاثیر خرابی روسازی براحتمال وقوع تصادفات به روش درخت تصمیم، (مطالعه موردی: ناهمواری های روسازی)

صفحات

 صفحه شروع 579 | صفحه پایان 603

کلیدواژه

درخت دسته بندی و رگرسیون (CRT)Q2

چکیده

 تصادفات ترافیکی پیشامد نامطلوب و اجتناب ناپذیر جریان ترافیک هستند که سبب اتلاف سرمایه و در نهایت عمر انسان ها می شوند. تحقیقات نشان داده اند بین شرایط روسازی و تصادفات رابطه وجود دارد همچنین مشخصه های خرابی روسازی مانند عمق خرابی و مساحت آن یکی از پارامترهای مهم و تاثیرگذار بر رفتار رانندگان می باشد. در این مطالعه به بررسی تاثیر خرابی روسازی راه های درون شهری و شرایط ترافیکی موثر بر تصادفات پرداخته شده است. از آنجایی که ناهمواری روسازی, تاثیر بسزایی بر تصادفات جاده ای داشته و لازم است در برنامه ریزی ایمنی جاده ها و بهبود وضعیت روسازی ها درنظر گرفته شود, به صورت موردی از بین خرابی های روسازی, فرورفتگی ها و برآمدگی های سطح روسازی مورد مطالعه قرار گرفتند. اطلاعات 18 نقطه از روسازی دارای خرابی و برای هر نقطه عکس العمل و سرعت 30 راننده در حین مواجه با آن ثبت گردید. جهت تعیین عوامل موثر بر میزان انحراف رانندگان از روش درخت تصمیم استفاده شده است. درخت تصمیم به دلیل نمایش گرافیکی از نتایج, به سادگی قابل فهم و تفسیر است. درخت تصمیم داده ها در این تحقیق, بر اساس الگوریتم درخت دسته بندی و رگرسیون (CRT) ساخته شده است. درخت حاصل نشان می دهد متغیرهای مساحت خرابی, طول و عرض آن در مقایسه با متغیرهای حجم ترافیک, سرعت وسیله نقلیه, فاصله مرکز خرابی تا گوشه سمت راست خط عبوری و نوع ناهمواری (فرورفتگی یا برآمدگی) تاثیر بیشتری بر انحراف رانندگان از مسیر را داشته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    الهی زاده، مهناز، و خبیری، محمدمهدی. (1395). ارزیابی تاثیر خرابی روسازی براحتمال وقوع تصادفات به روش درخت تصمیم, (مطالعه موردی: ناهمواری های روسازی). مهندسی حمل و نقل، 7(4)، 579-603. SID. https://sid.ir/paper/223986/fa

    Vancouver: کپی

    الهی زاده مهناز، خبیری محمدمهدی. ارزیابی تاثیر خرابی روسازی براحتمال وقوع تصادفات به روش درخت تصمیم, (مطالعه موردی: ناهمواری های روسازی). مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1395؛7(4):579-603. Available from: https://sid.ir/paper/223986/fa

    IEEE: کپی

    مهناز الهی زاده، و محمدمهدی خبیری، “ارزیابی تاثیر خرابی روسازی براحتمال وقوع تصادفات به روش درخت تصمیم, (مطالعه موردی: ناهمواری های روسازی)،” مهندسی حمل و نقل، vol. 7، no. 4، pp. 579–603، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223986/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button