مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,536
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,152
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل شبیه ساز جهت محاسبه پارامترهای حرکت قطارها با رعایت جزییات فنی مسیر و ناوگان، مثال موردی مسیر تهران- مشهد

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 72

چکیده

 با توجه به توسعه راه آهن و یا اعمال تغییراتی مانند احداث یا تغییر هندسی مسیر, استفاده از ناوگان پیشرفته, تغییر تعداد واگن قطار و سایر مواردی که ممکن است به مراتب رخ دهند, حمل ونقل ریلی باید بتواند نسبت به این تغییرات انعطاف لازم و امکان پیش بینی های مورد نیاز را داشته باشد. این پژوهش تلاشی است برای ارائه ابزاری که بتواند با در نظر گرفتن جزییات حرکت قطارها, اجازه ارزیابی عملکرد سیستم پیش از پدید آمدن آن را بدهد. ابزار ارائه شده بر اساس مدل شبیه سازی پویا, واقعه پایه است که در محیط #c تهیه شده و به تعیین پارامترهای حرکتی قطار مسافری و یا باری در مسیر می پردازد. از خروجی های مساله می توان به زمان سیر قطار در بلاک ها و مسیر, محاسبه مصرف سوخت, سرعت و شتاب متوسط و لحظه ای قطار, نیروی کشش لحظه ای قطار و دیاگرام مقاومت های حرکت قطار با در نظر گرفتن جزییات فنی آلات ناقله و هندسه مسیر, اشاره کرد. مدل شبیه ساز ارائه شده در این تحقیق نسبت به سایر مدل های بکار رفته در نرم افزارهای خارجی, در بخش گام های سرعت, محاسبه سرعت عملیاتی, محاسبه مصرف سوخت, زبان برنامه نویسی و همچنین روابط بکار رفته در محاسبه مقاومت و نیروی کشش دارای تفاوت هایی است که از نوآوریهای این تحقیق است. در آزمون ها با استفاده از نظرات کارشناسی و همچنین آزمون های فرضیه مبتنی بر مقایسه نتایج شبیه سازی و واقعیات, نتایج آزمونها بیانگر عدم وجود تفاوت معنی دار بین نتایج مدل شبیه سازی و واقعیت مشاهده شده بود. برای مثال موردی, پارامترهای مسیر تهران مشهد محاسبه شد و مورد ارزیابی قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شکیبایی، مسعود، شیخ الاسلامی، عبدالرضا، نیکو، نریمان، کوچکی، سمانه، و برهانی، سیدمحسن. (1394). ارائه مدل شبیه ساز جهت محاسبه پارامترهای حرکت قطارها با رعایت جزییات فنی مسیر و ناوگان, مثال موردی مسیر تهران- مشهد. مهندسی حمل و نقل، 7(1)، 55-72. SID. https://sid.ir/paper/224006/fa

    Vancouver: کپی

    شکیبایی مسعود، شیخ الاسلامی عبدالرضا، نیکو نریمان، کوچکی سمانه، برهانی سیدمحسن. ارائه مدل شبیه ساز جهت محاسبه پارامترهای حرکت قطارها با رعایت جزییات فنی مسیر و ناوگان, مثال موردی مسیر تهران- مشهد. مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1394؛7(1):55-72. Available from: https://sid.ir/paper/224006/fa

    IEEE: کپی

    مسعود شکیبایی، عبدالرضا شیخ الاسلامی، نریمان نیکو، سمانه کوچکی، و سیدمحسن برهانی، “ارائه مدل شبیه ساز جهت محاسبه پارامترهای حرکت قطارها با رعایت جزییات فنی مسیر و ناوگان, مثال موردی مسیر تهران- مشهد،” مهندسی حمل و نقل، vol. 7، no. 1، pp. 55–72، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/224006/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button