مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

592
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

564
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی کنترل کننده پایدار مقاوم بهینه فازی جهت پایدارسازی سرعت خودروی برقی، در حضور عدم قطعیت های پارامتری و اغتشاشات خارجی

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 96

چکیده

 در معادلات دینامیکی غیر خطی خودروی برقی, پارامترهایی از قبیل ضریب اصطکاک بین لاستیک و جاده, ضریب کشش, مقاومت آرمیچر و مقاومت سیم پیچ میدان, دارای عدم قطعیت هستند. طراحی یک کنترل کننده که در حضور این عدم قطعیت های پارامتری و همچنین در حضور اغتشاشات خارجی عملکردی مقاوم داشته باشد و از طرفی به طور توأمان معیار بهینگی را نیز ارضا نماید, مسأله ای چالش برانگیز است. در کاربردهای عملی, علاوه بر مشکل فوق باید حجم محاسبات ورودی کنترل را نیز مد نظر قرار داده و یک تعامل منطقی بین عملکرد مطلوب کنترل کننده و حجم محاسبات برقرار نمود. در مقاله پیش روی, بر اساس مدل فازی تاکاگی-سوگنوِ خودروی برقی, یک کنترل کننده پایدار مقاوم بهینه فازی مبتنی بر جبران ساز موازی توزیع یافته طراحی می گردد. بهره های پسخور پایدارساز مدل فازی, کران بالای عدم قطعیت ها, کران بالای اثر اغتشاشات و کران بالای تابع هزینه, از طریق حل یک مسأله کمینه سازی و بر اساس نامساوی های ماتریسی خطی به صورت کاملاً برون خط به دست می آیند و لذا حجم محاسبات ورودی کنترل, فوق العاده کم است. این امر, امکان پیاده سازی عملی کنترل کننده پیشنهادی را میسر می سازد. عملکرد مطلوب کنترل کننده پیشنهادی در شبیه سازی های پنج مرحله ای نمایش داده شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ویسی، محمد، شاصادقی، مختار، و سلطان پور، محمدرضا. (1398). طراحی کنترل کننده پایدار مقاوم بهینه فازی جهت پایدارسازی سرعت خودروی برقی, در حضور عدم قطعیت های پارامتری و اغتشاشات خارجی. مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران - الف مهندسی برق، 17(2 )، 81-96. SID. https://sid.ir/paper/228056/fa

    Vancouver: کپی

    ویسی محمد، شاصادقی مختار، سلطان پور محمدرضا. طراحی کنترل کننده پایدار مقاوم بهینه فازی جهت پایدارسازی سرعت خودروی برقی, در حضور عدم قطعیت های پارامتری و اغتشاشات خارجی. مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران - الف مهندسی برق[Internet]. 1398؛17(2 ):81-96. Available from: https://sid.ir/paper/228056/fa

    IEEE: کپی

    محمد ویسی، مختار شاصادقی، و محمدرضا سلطان پور، “طراحی کنترل کننده پایدار مقاوم بهینه فازی جهت پایدارسازی سرعت خودروی برقی, در حضور عدم قطعیت های پارامتری و اغتشاشات خارجی،” مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران - الف مهندسی برق، vol. 17، no. 2 ، pp. 81–96، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228056/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button