مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,320
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

590
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

گروه بندی یادگیرندگان در سامانه های تطبیق یادگیری به کمک روش خوشه بندی پیوندی فازی

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 132

چکیده

 کیفیت سامانه های یادگیری تطبیقی و مشارکتی به نحوه توصیف مناسب یادگیرندگان و نیز دقت و صحت تفکیک یادگیرندگان در گروه های همگن و غیر همگن وابسته است. در روش های ارائه شده برای گروه بندی یادگیرندگان در محیط یادگیری الکترونیکی, محققان اغلب به دنبال بهبود روش های پایه از طریق ترکیب آنها با روش های بهینه سازی هستند. این امر موجب پیچیده تر شدن روش های گروه بندی می شود و کیفیت نه چندان مناسب گروه های حاصل را به دنبال دارد. در این مقاله روشی مبتنی بر نظریه فازی برای انتخاب خوشه های مناسب در روش خوشه بندی پیوندی معرفی شده است. در این روش هر خوشه به صورت مجموعه ای فازی مدل سازی شده و خوشه های متناظر تعیین گردیده و بهترین آنها به عنوان خوشه مناسب انتخاب شده است. این روش موجب افزایش دقت روش خوشه بندی پیوندی می شود. نتایج ارزیابی تجربی روش پیشنهادی بر اساس دو شاخص «Davies-Bouldin» و «خلوص و تجمع» نشان می دهد این روش دقت بیشتری نسبت به سایر روش های خوشه بندی در شناسایی گروه ها داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی، محمدصادق، و منتظر، غلامعلی. (1394). گروه بندی یادگیرندگان در سامانه های تطبیق یادگیری به کمک روش خوشه بندی پیوندی فازی. مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران - ب مهندسی کامپیوتر، 13(2)، 123-132. SID. https://sid.ir/paper/228549/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی محمدصادق، منتظر غلامعلی. گروه بندی یادگیرندگان در سامانه های تطبیق یادگیری به کمک روش خوشه بندی پیوندی فازی. مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران - ب مهندسی کامپیوتر[Internet]. 1394؛13(2):123-132. Available from: https://sid.ir/paper/228549/fa

    IEEE: کپی

    محمدصادق رضایی، و غلامعلی منتظر، “گروه بندی یادگیرندگان در سامانه های تطبیق یادگیری به کمک روش خوشه بندی پیوندی فازی،” مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران - ب مهندسی کامپیوتر، vol. 13، no. 2، pp. 123–132، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228549/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button