مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

568
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

702
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چابکی در زنجیره تامین رقابتی با در نظر گرفتن رفتار مشتریان استراتژیک

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 47

چکیده

 امروزه توسعه فناوری و توجه به نوآوری باعث شده است ذائقه ی بازار به ویژه بازار مُد و پوشاک دستخوش تغییرات مداوم شود. در چنین بازارهایی خرده فروشان و تولیدکننده گان چابکی و انعطاف پذیری را به عنوان یکی از راهبردها در زنجیره تأمین خود مد نظر قرار داده اند. در این مقاله ابتدا یک مدل استکلبرگ دو-سطحی شامل خرده فروش و تولیدکننده که به صورت سنتی بر سر مقدار کالا و قیمت فروش آن باهم رقابت دارند ارائه شده است. سپس مدل دیگری با اضافه نمودن برخی از ویژگی های چابکی به مدل اول توسعه داده شده است. در این مدل علاوه بر در نظر گرفتن رقابت بین اعضای زنجیره تأمین, تأثیر رفتار مشتریان بر تصمیمات اعضای زنجیره تأمین نیز لحاظ شده است. هدف این مقاله ارائه راهکاری مناسب برای تعیین مقدار سفارش, مقدار تولید و قیمت با در نظر گرفتن شرایط رقابت, نیاز بازار و رفتار مشتریان برای حداکثر کردن سود تولیدکننده و خرده فروش و همچنین کاهش مقدار حراج می باشد. مدل استکلبرگ دو-سطحی ارائه شده ابتدا با رویکرد کاهن-تاکر تک-سطحی شده و کارایی مدل با یک مثال عددی بررسی و تحلیل شده است. نتایج مدل دوم نشان می دهد که خرده فروش و تولیدکننده با به کارگیری پاسخ دهی سریع و چابکی می توانند قیمت فروش را افزایش و مقدار حراج کالا در انتهای فصل فروش را کاهش دهند که در نهایت موجب افزایش سود هر دو عضو زنجیره تأمین شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاویانی چراتی، محمد، قدسی پور، سیدحسن، و قیدرخلجانی، جعفر. (1397). چابکی در زنجیره تامین رقابتی با در نظر گرفتن رفتار مشتریان استراتژیک. پژوهش های مهندسی صنایع در سیستم های تولید، 6(12 )، 33-47. SID. https://sid.ir/paper/241288/fa

    Vancouver: کپی

    کاویانی چراتی محمد، قدسی پور سیدحسن، قیدرخلجانی جعفر. چابکی در زنجیره تامین رقابتی با در نظر گرفتن رفتار مشتریان استراتژیک. پژوهش های مهندسی صنایع در سیستم های تولید[Internet]. 1397؛6(12 ):33-47. Available from: https://sid.ir/paper/241288/fa

    IEEE: کپی

    محمد کاویانی چراتی، سیدحسن قدسی پور، و جعفر قیدرخلجانی، “چابکی در زنجیره تامین رقابتی با در نظر گرفتن رفتار مشتریان استراتژیک،” پژوهش های مهندسی صنایع در سیستم های تولید، vol. 6، no. 12 ، pp. 33–47، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/241288/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button