مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

954
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

646
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل سازی یک بعدی یک توربین محوری به منظور بررسی تاثیر تلرانس های پره بر بازده

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 28

چکیده

 پره های توربین همواره در معرض تلرانس ها و خطا های اجتناب ناپذیری قرار دارند که باعث فاصله گرفتن هندسه نهایی پره از هندسه طراحی شده, می شود. از طرفی, تاثیر به سزایی که هندسه پره بر عملکرد توربین دارد, منجر می شود تا خطا های ابعادی پره, ویژگی های اصلی توربین, همچون بازده, را تحت تاثیر قرار دهد که این مورد نیز سبب فاصله گرفتن عملکرد توربین از عملکرد بهینه خود می شود. از این رو, به دست آوردن تلرانس های ابعادی مجاز که بر بازده توربین موثر هستند, لازم به نظر می رسد. از تاثیرگذارترین عوامل که منجر به این خطا ها می شود, می توان به خطاهای ناشی از روش های گوناگون ساخت پره و نیز تغییرات هندسی به وجود آمده در حین کار توربین اشاره نمود. از مهمترین این خطاها می توان به تلرانس های ضخامت بیشینه, طول وتر و ارتفاع پره اشاره نمود. در این پژوهش, به کمک مدل سازی یک بعدی, به بررسی عددی تغییرات بازده توربین جریان محوری هانوفر از مقادیر طراحی شده خود به دلیل تلرانس های ابعادی فوق پرداخته شده است . در این مدل سازی از مدل افت های اینلی– ماتیسون, دونهام– کیم و انگیر استفاده شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی گودرز، محمدرضا، مهرپناهی، عبداله، و کرابی، هادی. (1395). مدل سازی یک بعدی یک توربین محوری به منظور بررسی تاثیر تلرانس های پره بر بازده. مکانیک سیالات و آیرودینامیک، 5(2 )، 15-28. SID. https://sid.ir/paper/245524/fa

    Vancouver: کپی

    علی گودرز محمدرضا، مهرپناهی عبداله، کرابی هادی. مدل سازی یک بعدی یک توربین محوری به منظور بررسی تاثیر تلرانس های پره بر بازده. مکانیک سیالات و آیرودینامیک[Internet]. 1395؛5(2 ):15-28. Available from: https://sid.ir/paper/245524/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا علی گودرز، عبداله مهرپناهی، و هادی کرابی، “مدل سازی یک بعدی یک توربین محوری به منظور بررسی تاثیر تلرانس های پره بر بازده،” مکانیک سیالات و آیرودینامیک، vol. 5، no. 2 ، pp. 15–28، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/245524/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button