مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

614
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

346
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

انتخاب کانال های بازاریابی شیر خام در زنجیرة تأمین لبنیات شهرستان کرمان: روش لاجیت چندگانه

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 40

چکیده

 با بررسی کانال­ های توزیع و عوامل مؤثر بر انتخاب نوع کانال, می­ توان به کارآیی نظام بازاریابی کمک کرد. بدین منظور, با انتخاب نمونه ای از دویست دامدار به روش تصادفی ساده و تکمیل پرسشنامه, داده های لازم جمع آوری شد. سپس, با استفاده از مدل لاجیت چندگانه, عوامل مؤثر بر انتخاب نوع کانال بررسی شد. بر پایة یافته های پژوهش, در کانال های اول و سوم بازاریابی, شیر تولیدشده توسط دامدار به کارخانه شیر منتهی می شد, در حالی که در کانال های دوم و چهارم بازاریابی, به مصرف کننده نهایی می رسید. همچنین, یافته ها نشان داد که با تغییر نحوه پرداخت از نقدی به صورت چک, اعتماد دامدار به خریداران محلی شیر خام در سطح شهر بیش از واسطه هاست, اما با افزایش قیمت شیر, دامدار فروش به واسطه ها را ترجیح می دهد؛ البته با افزایش تولید شیر, دامداران حذف واسطه ها را ترجیح می دهند؛ و با افزایش فاصله تا مرکز فروش, احتمال انتقال شیر به کارخانه افزایش می یابد. در این راستا, پیشنهاد می شود که مدیران کارخانه های لبنی بر قیمت خرید از دامدار نظارت بیشتری داشته باشند و رضایت و اعتماد او را به ویژه با پرداخت نقدی به دست آورند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی آبادی، نجمه، نبی ئیان، صدیقه، و مهرابی بشرآبادی، حسین. (1398). انتخاب کانال های بازاریابی شیر خام در زنجیرة تأمین لبنیات شهرستان کرمان: روش لاجیت چندگانه. اقتصاد کشاورزی و توسعه، 27(108 )، 21-40. SID. https://sid.ir/paper/24598/fa

    Vancouver: کپی

    علی آبادی نجمه، نبی ئیان صدیقه، مهرابی بشرآبادی حسین. انتخاب کانال های بازاریابی شیر خام در زنجیرة تأمین لبنیات شهرستان کرمان: روش لاجیت چندگانه. اقتصاد کشاورزی و توسعه[Internet]. 1398؛27(108 ):21-40. Available from: https://sid.ir/paper/24598/fa

    IEEE: کپی

    نجمه علی آبادی، صدیقه نبی ئیان، و حسین مهرابی بشرآبادی، “انتخاب کانال های بازاریابی شیر خام در زنجیرة تأمین لبنیات شهرستان کرمان: روش لاجیت چندگانه،” اقتصاد کشاورزی و توسعه، vol. 27، no. 108 ، pp. 21–40، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/24598/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button