Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,279
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد ترکیبی تحلیل مولفه ها و SWOT به منظور پایش بازاریابی وتبلیغات مطالعه موردی پسته استان کرمان

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 46

چکیده

 صادرات محصولات کشاورزی نقش عمده ای در صادرات غیر نفتی داشته است. از این بین پسته به عنوان یک محصول استراتژیک, یکی از مهم ترین اقلام صادرات غیرنفتی ایران است. در این تحقیق به تعیین مهمترین نقاط ضعف, قوت, فرصت ها و تهدیدهای پیش روی تبلیغات پسته صادراتی استان کرمان با استفاده از روش تحلیل عاملی (PFA) و در ترکیب با SWOT پرداخته شده است. ابزار اصلی جمع آوری اطلاعات پرسشنامه بوده و حجم نمونه شامل 30 نفر از دست اندرکاران صادرات پسته استان کرمان بوده اند. یافته-های تحقیق نشان داد که مهم ترین عامل های SWOT تاثیرگذار بر تبلیغات در صادرات پسته مربوط به "نیروی انسانی ماهر و متخصص در زمینه تبلیغات و صادرات پسته در سطح استان", "عدم وجود نام تجاری مناسب برای صادرکننده", "عدم اختصاص بودجه مناسب به بخش تبلیغات از طرف صادرکنندگان" و "ایجاد تسهیلات برای تبلیغات و بازاریابی از محل مشوق های صادراتی بخصوص در مجلات تخصصی" بودند که به ترتیب دارای ضریب همبستگی 0.78, 0.78, 0.88 و 0.85 با SWOT می باشند. در بین این عوامل نیز, عامل " نیروی انسانی ماهر و متخصص در زمینه تبلیغات و صادرات پسته در سطح استان"حائز بالاترین رتبه و بیشترین تاثیر در تبلیغات برای صادرات پسته می باشد. در نهایت, با تحلیل نتایج تحقیق پیشنهادهای اجرایی و کاربردی زیر برای بهبود وضعیت تبلیغات پسته صادراتی استان کرمان پیشنهاد می شود: کاهش صادرات فله پسته و حرکت به سمت بسته بندی مطابق با استانداردهای بین المللی, و سامان دهی سیستم انبارداری و حمل و نقل.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

صادقی، ط.، احسانپور، ک.، و صداقت، ر.. (1392). کاربرد ترکیبی تحلیل مولفه ها و SWOT به منظور پایش بازاریابی وتبلیغات مطالعه موردی پسته استان کرمان. مجله بین المللی خشکبار، 4(4)، 33-46. SID. https://sid.ir/paper/247746/fa

Vancouver: کپی

صادقی ط.، احسانپور ک.، صداقت ر.. کاربرد ترکیبی تحلیل مولفه ها و SWOT به منظور پایش بازاریابی وتبلیغات مطالعه موردی پسته استان کرمان. مجله بین المللی خشکبار[Internet]. 1392؛4(4):33-46. Available from: https://sid.ir/paper/247746/fa

IEEE: کپی

ط. صادقی، ک. احسانپور، و ر. صداقت، “کاربرد ترکیبی تحلیل مولفه ها و SWOT به منظور پایش بازاریابی وتبلیغات مطالعه موردی پسته استان کرمان،” مجله بین المللی خشکبار، vol. 4، no. 4، pp. 33–46، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/247746/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا