مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,748
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

691
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی کوتاه مدت زمان سفر کمان های شبکه حمل و نقل شهری با استفاده از داده های موقعیت یاب های اتوبوس های شهری

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 97

چکیده

زمان سفر کمان های شبکه حمل و نقل شهری, مهم ترین متغیر برای تصمیم گیری در مورد انتخاب مسیر سفر و زمان آغاز سفرهای شهری است. زمان سفر در کمان های تشکیل دهنده شبکه حمل و نقل, اساس کار سامانه های ناوبری و مسیریابی است. به طور مشخص, الگوریتم های مسیریابی زمانمند, سریع ترین مسیر را بر اساس مدت زمان سفر کمان های شبکه در زمان های مختلف محاسبه می کنند. در واقع اطلاعات زمان سفر برای بازه های زمانی آینده, مبنای روش های مسیریابی زمانمند است. با فراگیر شدن استفاده از موقعیت یاب های قابل حمل مبتنی بر سامانه موقعیت یاب جهانی (GPS), استفاده از داده های تولید شده توسط این دستگاه ها برای تعیین سرعت جریان ترافیک در شبکه راه مورد توجه قرار گرفته است. در این پژوهش با استفاده از داده های دریافتی از موقعیت یاب های اتوبوس های شهری, زمان سفر کمان های شبکه شریانی به صورت آنی محاسبه می شود. تعیین زمان سفر کمان ها در بازه های زمانی, نیازمند تحلیل داده های مکانی-زمانی است. برای پیش بینی کوتاه مدت زمان سفر از تحلیل هالت-وینترز استفاده شده است. برای افزایش دقت تخمین ها, از اطلاعات زمان بندی چراغ های راهنمایی نیز در محاسبات استفاده شده است. برای اعتبار سنجی روش پیشنهادی و همچنین محاسبه برخی از پارامترهای مدل از سه خودروی آزمایش در یک روز مشخص استفاده شده است. در نهایت, زمان سفر محاسبه شده با روش پیشنهادی, با نتایج حاصل از دو روش پرکاربرد در محاسبه زمان سفر کمان مقایسه شده است. با کاهش 22 درصدی میانگین RMSE در بازه های زمانی مختلف, مقایسه صورت گرفته بهبود دقت محاسبه زمان سفر کمان در حالت استفاده از روش پیشنهادی را نشان می دهد. بهبود دقت نتایج, کارایی استفاده از روش پیشنهادی را نشان می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فروزنده، روزبه، حکیم پور، فرشاد، و خادمی، نوید. (1394). پیش بینی کوتاه مدت زمان سفر کمان های شبکه حمل و نقل شهری با استفاده از داده های موقعیت یاب های اتوبوس های شهری. علوم و فنون نقشه برداری، 5(3)، 77-97. SID. https://sid.ir/paper/249499/fa

    Vancouver: کپی

    فروزنده روزبه، حکیم پور فرشاد، خادمی نوید. پیش بینی کوتاه مدت زمان سفر کمان های شبکه حمل و نقل شهری با استفاده از داده های موقعیت یاب های اتوبوس های شهری. علوم و فنون نقشه برداری[Internet]. 1394؛5(3):77-97. Available from: https://sid.ir/paper/249499/fa

    IEEE: کپی

    روزبه فروزنده، فرشاد حکیم پور، و نوید خادمی، “پیش بینی کوتاه مدت زمان سفر کمان های شبکه حمل و نقل شهری با استفاده از داده های موقعیت یاب های اتوبوس های شهری،” علوم و فنون نقشه برداری، vol. 5، no. 3، pp. 77–97، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/249499/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button