مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,251
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

999
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نحوه گسترش ترک های خستگی در روسازی آسفالتی در اثر تغییر دما، با استفاده از فرضیه مکانیک شکست

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 62

چکیده

 یکی از خرابی های اصلی و مهم که در روسازی های آسفالتی اتفاق می افتد ترک های ناشی از خستگی می باشد, که در بخش پایینی مقطع آسفالتی پدید می آیند و سپس با تکرار بار به سمت بالا گسترش می یابند. پیدایش این نوع ترک ها در مقاطع آسفالتی با ضخامت کم, رایج است. در این پژوهش, برای شناخت بهتر و درک بیشتر نحوه گسترش ترک های روبه بالا و پارامترهای موثر در آن, از روش مکانیک شکست استفاده شده و پدیده ترک و نحوه پیشروی آن در روسازی در سه دمای کم, متوسط و زیاد تحلیل نظری گردید. نتایج نشان داد که مقدار ضریب شدت تنش ارتباط مستقیمی با فاصله مرکز بارگذاری از ترک دارد. همچنین, مشاهده شد که در حالت اساس دانه ای مقدار ضریب شدت تنش در حالتی که بار در نزدیکی ترک قرار دارد افزایش بیشتری را نسبت به حالت اساس سیمانی نشان می دهد. این مساله, تاثیر زیاد نوع اساس, بخصوص اساس دانه ای, را بر تغییرات ضریب شدت تنش نشان می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فخری، منصور، و کریمی ابیانه، پیمان. (1394). بررسی نحوه گسترش ترک های خستگی در روسازی آسفالتی در اثر تغییر دما, با استفاده از فرضیه مکانیک شکست. مهندسی زیرساخت های حمل و نقل، 1(2)، 55-62. SID. https://sid.ir/paper/251548/fa

    Vancouver: کپی

    فخری منصور، کریمی ابیانه پیمان. بررسی نحوه گسترش ترک های خستگی در روسازی آسفالتی در اثر تغییر دما, با استفاده از فرضیه مکانیک شکست. مهندسی زیرساخت های حمل و نقل[Internet]. 1394؛1(2):55-62. Available from: https://sid.ir/paper/251548/fa

    IEEE: کپی

    منصور فخری، و پیمان کریمی ابیانه، “بررسی نحوه گسترش ترک های خستگی در روسازی آسفالتی در اثر تغییر دما, با استفاده از فرضیه مکانیک شکست،” مهندسی زیرساخت های حمل و نقل، vol. 1، no. 2، pp. 55–62، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/251548/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button