مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,093
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

624
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه یک استراتژی جدید برای مدیریت انرژی خودروی الکتریکی مبتنی بر مبدل دوطرفه سه درگاهه و کنترل کننده فازی

صفحات

 صفحه شروع 121 | صفحه پایان 137

چکیده

 خودروهای الکتریکی در دهه گذشته مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته اند. سیستم ذخیره سازی انرژی در این خودروها معمولا مجموعه ای از باتری ها است که همواره با مشکلاتی از قبیل گرم شدن بیش از حد, ظرفیت ذخیره انرژی پایین و بازدهی پایین همراه است؛ به همین دلیل توسعه خودروهای الکتریکی به علت هزینه های ناشی از وقوع این مشکلات تحت تاثیر قرار گرفته است. یک راه حل مناسب و ممکن برای برطرف نمودن برخی از این مشکلات و بهبود عملکرد سیستم ذخیره سازی انرژی, نصب ابرخازن به عنوان منبع انرژی کمکی میباشد. در این مقاله با هدف کاهش حجم و تلفات سیستم ذخیره سازی انرژی و همچنین یکپارچه سازی جریان خروجی سیستم, علاوه بر بهره گیری از مبدل دوطرفه سه درگاهه به عنوان واسط بین باتری, ابرخازن و موتور الکتریکی, نحوه کنترل مستقیم توان هر دو منبع (باتری و ابرخازن) از طریق کلیدزنی این مبدل مطرح گردیده است, که این کار از طریق دو لایه کنترلی شامل کنترل کننده فازی و بلوک تنظیم کننده صورت گرفته است. برای بررسی نتایج, نمونه ای از خودروی الکتریکی به همراه سیستم ذخیره سازی انرژی پیشنهادی توسط مولفین ساخته شده است و نتایج عملی مورد بررسی قرار گرفته شده است, علاوه برآن سی ستم ذخیره سازی پیشنهادی در مقایسه با سیستم های ذخیره انرژی مرسوم در محیط سیمولینک متلب مدلسازی شده است. نتایج شبیه سازی و عملی بیانگر افزایش بازدهی استراتژی پیشنهاد شده نسبت به دیگر روش ها است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاتمی، علیرضا، بیات، پیمان، بیات، پژمان، و طوسی، سیدمحمدرضا. (1395). ارائه یک استراتژی جدید برای مدیریت انرژی خودروی الکتریکی مبتنی بر مبدل دوطرفه سه درگاهه و کنترل کننده فازی. مهندسی برق (دانشکده فنی دانشگاه تبریز)، 46(3 (پیاپی 77))، 121-137. SID. https://sid.ir/paper/256455/fa

    Vancouver: کپی

    حاتمی علیرضا، بیات پیمان، بیات پژمان، طوسی سیدمحمدرضا. ارائه یک استراتژی جدید برای مدیریت انرژی خودروی الکتریکی مبتنی بر مبدل دوطرفه سه درگاهه و کنترل کننده فازی. مهندسی برق (دانشکده فنی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1395؛46(3 (پیاپی 77)):121-137. Available from: https://sid.ir/paper/256455/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا حاتمی، پیمان بیات، پژمان بیات، و سیدمحمدرضا طوسی، “ارائه یک استراتژی جدید برای مدیریت انرژی خودروی الکتریکی مبتنی بر مبدل دوطرفه سه درگاهه و کنترل کننده فازی،” مهندسی برق (دانشکده فنی دانشگاه تبریز)، vol. 46، no. 3 (پیاپی 77)، pp. 121–137، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/256455/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button