مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

513
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

681
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه روشی برای بخش بندی پویای پایگاه مشتریان در سیستم هوش تجاری تطبیق پذیر

صفحات

 صفحه شروع 1259 | صفحه پایان 1271

چکیده

 رکن اصلی هر سیستم هوشمند, توانایی آن در تطبیق با تغییرات محیطی است, بااین حال, توجه کافی به مسئله تطبیق پذیری در این سیستم ها نشده است. از این رو, هدف این مقاله ارائه روشی در سیستم هوش تجاری تطبیق پذیر است که به صورت پویا به بخش بندی مشتریان پرداخته و با نظارت بر رفتار خرید و همچنین تحلیل تازگی, تکرار و حجم پولی خرید هر یک از مشتریان, این بخش بندی را به روزرسانی می کند. در این پژوهش, روش های داده کاوی روی پیمانه تطبیق پذیری سیستم هوش تجاری تطبیق پذیر اعمال شده است تا بدین ترتیب مشتریان فعلی سازمان دسته بندی شده و در گذر زمان و با یادگیری از محیط, این دسته بندی بهبود یابد تا بتوان خدمات سفارشی شده به مشتریان ارائه داد این روش می تواند در کمتر از 0. 5 ثانیه خوشه بندی اولیه را با توجه به تغییرات محیطی اصلاح کرده و از زمان های طولانی اجرای الگوریتم های خوشه بندی مرسوم (تقریبا در 22 درصد موارد) بکاهد. روش پیشنهادی با در نظرگرفتن بخش های مختلف مشتریان, مقادیر فعلی RFM آن ها و تغییراتی که با تکرار خرید در این مقادیر ایجاد می شود, خوشه بندی بهتر و جامع تری از مشتریان سازمان به دست می دهد که می تواند در بهبود عملکرد سیستم هوش تجاری تطبیق پذیر مفید واقع شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قنبری پناه، غزل، ناظمی، اسلام، و رجایی هرندی، سعیده. (1398). ارائه روشی برای بخش بندی پویای پایگاه مشتریان در سیستم هوش تجاری تطبیق پذیر. مهندسی برق (دانشکده فنی دانشگاه تبریز)، 49(3 (پیاپی 89) )، 1259-1271. SID. https://sid.ir/paper/256507/fa

    Vancouver: کپی

    قنبری پناه غزل، ناظمی اسلام، رجایی هرندی سعیده. ارائه روشی برای بخش بندی پویای پایگاه مشتریان در سیستم هوش تجاری تطبیق پذیر. مهندسی برق (دانشکده فنی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1398؛49(3 (پیاپی 89) ):1259-1271. Available from: https://sid.ir/paper/256507/fa

    IEEE: کپی

    غزل قنبری پناه، اسلام ناظمی، و سعیده رجایی هرندی، “ارائه روشی برای بخش بندی پویای پایگاه مشتریان در سیستم هوش تجاری تطبیق پذیر،” مهندسی برق (دانشکده فنی دانشگاه تبریز)، vol. 49، no. 3 (پیاپی 89) ، pp. 1259–1271، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/256507/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button